Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. januar 2005 - 11:49 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

valg af forfatter

Hej jeg skal holde forfatter foredrag men vil ikke hvilken forfatter jeg skal vælge: det på ikke være panduro, benny andersen, hc andersen, men kom med godebud skal helst være en dansk forfatter og helt med en del info
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2005 - 11:57 #1
Skal det være en dansk forfatter, dem du skriver er danske, men du skriver ik om de skal være danske.

En ikke dansk der er ret interessant må være

Douglas Adams - Hitchikers guide to the galaxe, som er ved at blive filmatiseret, hvilket han havde en lille finger med i spillet også inden han døde.

J. R. R. Tolkien - Ringenes Herre & forløberen hobitten, meget interessante historie bag bøgerne og personen.

Hvis det skal være en dansk, ville jeg tage en af de nyere forfattere,
Anne vibeke Holst mener jeg hun hedder.
Avatar billede askhoej Praktikant
18. januar 2005 - 12:00 #2
Her er to bud:

Jakob Ejersbo som har skrevet Nordkraft, som lige er blevet filmatiseret og kommer i biograferne her til foråret.

Benn Q. Holm som har skrevet bla. Hafnia Punk (http://www.rosinante.dk/Rosinante%20Paperbacks/holm,%20hafnia%20punk%20mb.html).
Avatar billede askhoej Praktikant
18. januar 2005 - 12:01 #3
Det burde være muligt at finde en del information omkring begge på nettet.
Avatar billede nik-nak Nybegynder
18. januar 2005 - 12:05 #4
Dansk forfatter Dennis Jürgensen info www.dennisklubben.dk
Udenlands forfatter Stephen King www.stephenking.com
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. januar 2005 - 13:32 #5
helts danske forfattere
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. januar 2005 - 13:34 #6
Dennis Jürgensen kender jeg godt andre,, (han er et alternativ)
Avatar billede dr0zie Nybegynder
04. februar 2005 - 14:10 #7
andre?
Avatar billede nik-nak Nybegynder
04. februar 2005 - 17:42 #8
Stephen King´s bøger er alle oversat mener jeg så vidt jeg ved har han lavet 150 eller deromkring.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. februar 2005 - 17:47 #9
Hvorfor ikke den störste, selveste Hr Holberg ;o)
Her er en liste over danske forfattere:
http://www.adl.dk/adl_pub/forfatter/forfatter_menu.xsql?nnoc=adl_pub
Avatar billede dr0zie Nybegynder
04. februar 2005 - 19:42 #10
mange tak uddeler points imorgen