Avatar billede slime Nybegynder
18. januar 2005 - 11:37 Der er 14 kommentarer

loade en swf fil ind i en knap

Jeg har en knap, som består af et billede. nÅr jeg trykke på billedet skal jeg have loadet en swf-fil ind på billedets plads, men den skal stadig fungere som knap, så når jeg trykker på den igen, så skal den gå tilbage til det originale billede, samtidig skal jeg have så når der er gået 30 sek, så skal knappen automatisk gendannes uden man har trykket på den.

slime
Avatar billede _k Nybegynder
18. januar 2005 - 20:41 #1
Nu ved jeg ikke hvor meget usability-teori du bærer rundt på, men umiddelbart lyder din løsning mere end mærkelig, og samtidig rimelig u-brugervenlig. Men det kan være mig der læser det forkert, så jeg prøver at svare på noget af det jeg tror at du spørger om:

I stedet for at bruge en "button"-instance, skal du nok bevæge dig ud i at lave et mc i stedet. Mc'erne i MX og frem må man nemlig godt behandle som knapper. Du skal så bare selv ind og definere hvad der sker når du ruller over, ud og trykker.
Hvis du kyler et mc ind i dette nye knap-mc, kan du loade dit billede ind i det (hvorfor ikke bare loade ind i knaå-mc'er? Jo, for så får du overskrevet al din onRollOver og onRollOut grafik). Og jagter du kode, så bliver det noget i retning af:

detMCSomSkalVæreKnap.onPress = function() {
    detMcSomDerSkalLoadesIndI.loadMovie("billedetsNavn.jpg");
}

...din tidsinstilling kan vi kigge på, hvis jeg ikke allerede nu har begivet mig langt ud i hampen? :o)
Avatar billede slime Nybegynder
19. januar 2005 - 11:37 #2
se spørgsmålet på
http://www.eksperten.dk/spm/581796

der kan du se hele meningen med det: jeg er ikke god til actionscript, men jeg har nogle små videoer jeg skal have ind i et slags galleri.. videoerne ligger i swf-filer.

og du har ret..det behøves ikke være desiderede knapper..det skal baare virke som
Avatar billede _k Nybegynder
19. januar 2005 - 13:26 #3
Nu er jeg blevet forvirret på et helt andet plan :o) Hvad er det du vil lave? Sort/hvid billeder der fader over i farve. Stillbilleder der fader på en anden måde eller er vi ude i et stillbillede der bliver video - ligesom på det her link: http://www.macromedia.com/software/flash/flashpro/video/gallery/
Avatar billede slime Nybegynder
19. januar 2005 - 14:13 #4
jeg skal have 9 knapper på hver 160*92 px. dvs. at de ligger i en 3 *3 matrix.

billederne skal være i sorthvide, men når man laver mouseover på dem skal de fade over i farve..knapperne har jeg lagt ind i hvert sit window. window1, window2, etc. og i i vindow er knapperne defineret som screen1, screen 2, etc.

når jeg trykke p f.eks. knap 9, skal det vindue den ligger i fylde hele stage på 500*281 px og der skal loades en swf-fil ind i vindet.

når jeg trykker på knapperne igen( som nu ligger bagved og ikke kan ses, skal vinduet blive lille igen og ryge tilbage på sin plads, og jeg skal have knappen tilbage i vinduet..

se evt.
http:\\www.slime.dk\test.fla
http:\\www.slime.dk\products.swf
Avatar billede slime Nybegynder
19. januar 2005 - 14:16 #5
men et video galleri a la det ovennævnte link ville da heller ikke gøre noget...det maå bare ikke blive for tungt, og i det tilfælde, skulle det fungere på samme måde som det jeg har beskrevet ovenover, altså med sorthvid billede, som fader over i farvet video, som bliver stor, når man trykker på det.
Avatar billede slime Nybegynder
19. januar 2005 - 14:16 #6
Avatar billede _k Nybegynder
19. januar 2005 - 14:44 #7
Ok, nu er jeg vist ved at have fanget den ;) - Men skal lige høre, om du er i tvivl om overfadingen af sort/hvid til farve, eller om det er når det enklte menupunkt popper op?
Avatar billede slime Nybegynder
19. januar 2005 - 14:53 #8
jeg har lavet alt de med fadeningen. mit problem er at når jeg har loadet min swf-fil og skal have den til at blive lille igen...så skal jeg have gjort, så min knap bliver synlig igen...

se eks. tryk på billedet i nederste højre hjørne
http://www.slime.dk/test.swf
Avatar billede _k Nybegynder
19. januar 2005 - 15:33 #9
Jeg nænner næsten ikke at sige det, men den kode du bruger i filen er et af de største overkills jeg til dags dato har set. Du bruger næsten 2000 linjer, og jeg vil skyde på, at det kan gøres på 20-30. Har du selv lavet det, eller lånt koden et eller andet sted fra? Hvis du selv er ophavsmanden, har du måske sat en rekord? ;o)

Når det er sagt, kan jeg godt lure hvorfor det går galt. Du har en knap liggende nestet i 4 mc'er. Når du laver en loadMovie på et af de første mc'er, overskriver du så at sige knappen. Og når den først er overskrevet, er den væk for evigt.
Du kan scripte til det yderste mc i stedet for knappen ved at fjerne "screen1.knap1" i "window1.screen1.knap1.onRelease = function() {". Men du skal gøre det alle steder det optræder.... Det vil sikkert hjælpe dig lidt på vej.
Avatar billede slime Nybegynder
19. januar 2005 - 15:39 #10
hehe  ved det godt...jeg har jo heller aldrig lavet noget med actionscript før
:)
Avatar billede slime Nybegynder
20. januar 2005 - 10:40 #11
jeg arbejder på at lave det lidt mere simpelt...så vender jeg tilbage...skal have noget hjælp..igen
Avatar billede _k Nybegynder
20. januar 2005 - 10:49 #12
Hatten af for at du selv strikker det sammen. Det er jo den eneste måde at blive bedre på, og har selv været der, så kender godt situationen :)

..og du spørger bare løs, hvis der er noget som driller.
Avatar billede slime Nybegynder
20. januar 2005 - 20:18 #13
hej...jeg har lavet om på den, så der ikke er så meget actionscript mere.
nu har jeg lavet så der kun er et window, som kan loades i. Dette vindue er skjult, så det først kan ses nå jeg trykker på en af knapperne.

jeg ville høre om du ville kigge det igennem for at se om det er helt skørt.. om der vil opstå nogle bugs..

Jeg har ikke komponeret helt fra bunden selv..men det eneste jeg har genbrugt, er loadwindowet, som skal resizes..

jeg skal desuden have lavet så vinduet resizer lille i samme fart som det bliver stort. og jeg skal høre om jeg kan lave en timeout på vinduet, så det efter et stykke tid (f.eks. 30 sek) bliver lille igen.

slime..
http://www.slime.dk/test2.fla
http://www.slime.dk/test2.swf
Avatar billede slime Nybegynder
17. august 2008 - 21:24 #14
lukket