Avatar billede predator Nybegynder
18. januar 2005 - 09:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SQL server på Windows XP

Hej alle,

hvilke versioner af SQL server kan køre på Windows XP?

/CR
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. januar 2005 - 09:20 #1
Alle versioner kan køre på Windows XP, men SQL Server Developer har samme funktionalitet som SQL Server Enterprise på Windows XP. Det er mulig at Enterpise edition har mulighed for at udnytte faciliteter i Windows 2003 Enterprise server, som ikke findes på Windows XP, men den kører fint nok på XP
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. januar 2005 - 09:27 #2
Hvad skal du bruge SQL Server til?
Der findes også MSDE, der er en gratis løsning (tror jeg) som indheolder en mini-version af SQL Server 2000:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=413744D1-A0BC-479F-BAFA-E4B278EB9147&displaylang=en

Så findes der også SQL Server 2005 Express Beta2:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=62B348BB-0458-4203-BB03-8BE49E16E6CD&displaylang=en

Hvis serveren skal køre på en Windows XP (ikke server version), går jeg ud fra at SQL Server standard edition og SQL Server Enterprise edition ikke er det rette valg.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2005 - 09:36 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2005 - 09:37 #4
evaluation + developer + personal + desktop
Avatar billede gammelhat Nybegynder
18. januar 2005 - 09:39 #5
Enterprise edition lader sig ikke installere på XP (trial version undtagen)

http://www.microsoft.com/sql/evaluation/sysreqs/2000/default.asp
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. januar 2005 - 10:23 #6
Beklager min fejlinformation vedrørende Enterprise. Det er nok en evaluation jeg har kørt på min pc.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 22:14 #7
predator>

Tid at få afsluttet dette spørgsmål ?