Avatar billede buck Nybegynder
17. januar 2005 - 15:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan MSDE backup indlæses på SQL server?

jeg har en backup af en database der passer til MSDE (Microsoft SQL Server 2000 Desktop Edition).

Er det umiddelbart muligt at indlæse den backup på en Microsoft SQL Server 2000 Enterprise Edition under et andet navn?
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. januar 2005 - 20:18 #1
ja det burde ikke være noget problem.

Jeg går ud fra når du mener under et andet navn så er det database navnet.

Du kan måske bruge det her. Eksemplet er at den database du har backup af hedder test og du så gerne vil have den under navnet testdb men du skal nok ikke gemme mdf og ldf filerne i roden :).

RESTORE DATABASE testdb FROM DISK = 'c:\test.bak' WITH MOVE 'test_data' TO 'c:\testdb_data.mdf', MOVE 'test_log' TO 'c:\testdb_log.ldf'
Avatar billede buck Nybegynder
27. januar 2005 - 09:45 #2
ja, det lykkedes... jeg brugte SQL Enterprise Manager til formålet.
Der var ikke umiddelbart nogen problemer idet, ud over at jeg bøvlede lidt med at kunne se alle ting, så jeg kunne sammenligne de 2 databaser...

smid et svar...
Avatar billede -psycho- Nybegynder
27. januar 2005 - 09:49 #3
ok