Avatar billede kuhlmeier Nybegynder
20. marts 2001 - 11:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Virus: Qi-test.exe

Hvordan slipper jeg af med denne virus, der er kommet som en vedhæftet fil på en e-mail.

Ved afsendelse af mail vedhæftets feks filen : you_are_fat.txt.pif ( det er så ikke helt løgn, men er vel computeren uvedkommende)
Hilsen
Jørgen
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. marts 2001 - 11:59 #1
hvis du ikke har eksekveret filen, kan du blot slette mailen!
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2001 - 12:00 #2
Kan du ikke sende en mail til mig på braun@mail1.stofanet.dk, så skal jeg forsøge at finde ud af helt præcist hvad det er for en fætter!
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2001 - 12:01 #3
kimrosgaard>> Det lader til at han er inficeret, da han skriver at ved afsendelse af mail vedhæftes..... Altså må der være sket noget med PC\'en..
Avatar billede dana Nybegynder
20. marts 2001 - 12:01 #4
Kør en virusscanning - sørg for at dit anti-virus program er opdateret!
Avatar billede makse Nybegynder
20. marts 2001 - 12:01 #5
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. marts 2001 - 12:04 #7
fcs>>den smuttede lige :)
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2001 - 12:04 #8
Avatar billede dana Nybegynder
20. marts 2001 - 12:06 #9
Det er godt nok en fornærmende titel på den fil...
*g*
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2001 - 12:06 #10
Den nemmeste måde at fjerne den slags på er ved et antivirusprogram. Du kan finde et gratis et her: http://antivirus.cai.com/

Det bedste anticirusprogram (koster penge) er Kaspersky (Tidligere AVP), som kan findes på www.kaspersky.com
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. marts 2001 - 12:06 #11
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2001 - 12:07 #12
Vi falder da nærmest over hinanden i vores iver over at  komme af med forslag til at fjerne den ;-)
Avatar billede makse Nybegynder
20. marts 2001 - 12:08 #13
:) det må da være fedt for kuhlmeiner.
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2001 - 12:09 #14
Du kan finde et værktøj til at fjerne MTX med her: http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w95.mtx.fix.tool.html Den skulle gøre alt arbejdet for dig, så det er den nemmeste måde at fjerne den på!!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. marts 2001 - 12:09 #15
virus er osse en grimmer ting :)
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2001 - 12:10 #16
makse>> Ja, der går sjældent lang tid inden folk reagerer herinde

kimrosgaard>> Jeps og jeg har personligt erklæret krig mod alle vira ;-)
Avatar billede fcs Novice
21. marts 2001 - 10:51 #17
OK, jeg laver lige en opdatering på hvad der er sket. Jeg har via mail og telefon hjulpet Jørgen med at slippe af med virussen. Det var en længere kamp, da den skulle fjernes af flere omgange, men efter 3 forsøg lykkedes det vist (håber jeg). Det lykkedes at fjerne den vha. http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_MTX.A men det var nødvendigt at rense manuelt efter brugen af det tool der ligger på siden. Det lader nu til at den er blevet fjerne, så nu må vi bare håbe at den ikke dukker op igen.
Avatar billede kuhlmeier Nybegynder
21. marts 2001 - 16:02 #18
Tusid tak til fcs.
Jeg fik desværre ikke givet ham credit for hjælpen .Jeg kender ikke rigtigt siten her.
Jeg hahr bestilt min datter til at overbringe min tak.
Ogå tak til alle I andre - jeg er imponeret over den viden I har,og hurtigheden hvormed I kom ud af busken.
Kuhlmeier
Avatar billede fcs Novice
28. marts 2001 - 12:13 #19
Hej Jørgen!

Tusind tak for den lækre flaske rødvin, det havde du ikke behøvet, det er alt for meget.

Til Jer andre en lille forklaring: Jørgen har sendt mig en flaske rødvin som tak for hjælpen i dette spørgsmål.

Tak endnu en gang og held og lykke fremover.

Mvh.

Peter / FCS