Avatar billede scorpion Nybegynder
15. januar 2005 - 20:07 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Felmeddelse - ved brug af mere end et domæne

Hej exp folk

Jeg får følgende advarsel når jeg prøver at have 2 domæner med samme IP kørende samtidigt:
http://carpe-noctem.adsl.dk/images/iss-warning.jpg

Hvad jeg kan forstå skulle det ellers være muligt, at have flere domæner knyttet til samme IP; det er måske noget helt andet fejlen går ud på?
http://eksperten.dk/spm/579783

Nogen der ved hvad problemet er ?

På forhånd tak for hjælpen,

Scorpion
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2005 - 20:39 #1
Du kan sagtens køre med flere domæner på samme ip! jeg har 5-6 stykker kørende! men du skal sætte det op i hostheader også lave et nyt site hvergang du opretter en ny. men jeg er ikke sikker på at du køre på en server udgave af windows? alternativt kan du bruge apache til webserver den er gratis.
Avatar billede scorpion Nybegynder
15. januar 2005 - 21:01 #2
Jeg bruger Windows 2003 (en jeg har fået igennem udd. - kan forstille mig at MS gerne vil have mig til at fortælle en fremtid arb. givere om, hvor godt det er :-D ) og jeg har sat de forskellige hostheader på de forskellige, men ligeledes får jeg fejlen.
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2005 - 21:31 #3
humm det lyder altså mystisk! for jeg har kun set den fejl når man prøver at gøre det på et alm. system, eller hvis du har et andet program som køre på samme port!
Avatar billede scorpion Nybegynder
15. januar 2005 - 22:06 #4
Hvad mener de så med samme port helt præcist?
Avatar billede burningice Nybegynder
16. januar 2005 - 02:41 #5
scorpion>> kan du prøve at lave en printscreen af hvordan din IIS Manager ser ud ? :)
Avatar billede scorpion Nybegynder
16. januar 2005 - 05:14 #6
cyberfessor > Det kan du tro jeg vil, den ligger her:
http://carpe-noctem.adsl.dk/images/iss-settings.jpg

Jeg fandt ud af hvordan jeg tildelede header til sidst, men hvic jeg giver mit *.adsl.dk giver siden 400 fejl og jeg får stædig, denne fejl når jeg prøver at starte tedt.nu:
http://carpe-noctem.adsl.dk/images/iss-warning.jpg
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2005 - 09:24 #7
Nu ved jeg hvorfro du du den fejl det er nemlig du kan ikke bruge * i dit navn! men hvis du opretter et site uden at angive noget i hostheader så vil den fange alt! men du må ikke bruge * til noget somhelst enten angiver du de præcise navne eller også må du ikke angive noget som helst.
Avatar billede burningice Nybegynder
16. januar 2005 - 12:26 #8
yearh... iis understøtter af en eller anden åndsvag grund ikke wildcard i hostheaderen :(
Avatar billede scorpion Nybegynder
16. januar 2005 - 13:36 #9
Undskyld forvirringen... jeg bruger ikke wildcard, jeg er bare for doven til at skrive hele domæne navnet - *.adsl.dk er i virkeligheden carpe-noctem.adsl.dk.
Jeg satte tilliden til at mine screenshots gjorde dette klart det, men det var ikke særligt gennemtænk - håber at nogen har mulighed for at kaste lys på min situation med disse nye informationer.
.
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2005 - 19:29 #10
Er det din test.nu som er problemet? det kan også være at du køre all uassigned på nogle og en bestemt på de andre.
Avatar billede scorpion Nybegynder
16. januar 2005 - 21:42 #11
Det er korrekt at problemet ligger ved aktivering af test.nu og jeg har også prøvet at gøre alle all uassigned, men det gør det ikke bedre... desværre.
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2005 - 21:54 #12
hvad er det den skriver som fejl bagerst? kan ikke helt se det!

Men prøv at slette test nu, og opret et "sub" domæne til den side du har pt også se om den vil!
Avatar billede scorpion Nybegynder
16. januar 2005 - 21:55 #13
Jeg har prøvet at oprette et domæne mere, og det virker godt at køre det og mit test.nu sammen, bare jeg først stopper min "carpe-noctem.adsl.dk". Så noget kunne godt tyde på en konflikt eller andet i dette domæne - kunne jo evt slette og registere den igen, men kan ikke lige overskue konsekvensen for de ekstra servicer som er oprettet i form af mail og FTP.

Hvad siger i?
Avatar billede scorpion Nybegynder
16. januar 2005 - 22:42 #14
Så er det lige det, hvordan opretter jeg et Sub domæne?
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2005 - 22:46 #15
f.eks. test.carpe-noctem.adsl.dk (og det er jo bare i hostheader ;) og i din dns.

Det burde jo ikke betyde noget at du fjerner nogle sites også opretter dem igen! du skal jo bare sætte det ens op.
Avatar billede scorpion Nybegynder
16. januar 2005 - 23:03 #16
Det er de forskellige servicer jeg har kørende nu, jeg er i tvivl om, hvad der vil ske med:
http://carpe-noctem.adsl.dk/images/iss-services.jpg

Skal jeg lave om i DNS'en også for at lave Subdomæne... tror jeg er blevet tabt helt på jorden :-/
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2005 - 23:08 #17
Troede du var haj ;) men dit carpe-noctem.adsl.dk er jo allerede et subdomæne ;)

det eneste du skal er jo at oprette det i din dns, du bruger vel din egen dns til dine interne domæner eller?
Avatar billede scorpion Nybegynder
17. januar 2005 - 21:37 #18
Så fik jeg oprettet den DNS og det ser ud til at virker ordentligt nu - får ingen fejl, men må jo se det sidste når domænet bliver registeret.

Kom lige med nogle svar så jeg kan give points.
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2005 - 22:54 #19
svar ;)