Avatar billede anddk Praktikant
15. januar 2005 - 17:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Side bliver ikke fundet

Jeg har lavet en side der har været online et års tid næsten uden besøgende. Den findes heller ikke af google.

Har for lang tid siden lave meta efter at have læst forskellige indlæg her på eksperten, det har bare ikke hjulpet.

Nogen der vil prøve at se om det min kode der er noget galt med:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>buywood.dk - salg af brænde</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<META NAME="description" CONTENT="buywood.dk - Vi levere brænde i området omkring Esbjerg.">
<META NAME="keywords" CONTENT="buywood.dk, brænde, pejsebrænde, skov, træ, varme, grantræ, bøgetræ, brændekløver, skovarbejde">
<META NAME="Robots" CONTENT="INDEX,NOFOLLOW">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<META NAME="dc.description" content="Vi levere brænde i området omkring Esbjerg.">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

</HEAD>
<FRAMESET FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" BORDER="5" ROWS="70,*" COLS="100%">
    <FRAME SRC="framesider/top.htm" NAME="top" SCROLLING="no" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0">
    <FRAMESET FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" BORDER="5" COLS="125,*" ROWS="100%">
        <FRAME SRC="framesider/link.htm" NAME="link" SCROLLING="no">
        <FRAME SRC="forside.htm" NAME="side" SCROLLING="auto">
  </FRAMESET>
<noframes>
<body>
<h1>buywood.dk - Vi levere brænde i området omkring Esbjerg.</h1>
</body>
</FRAMESET>
</noframes>
</HTML>
Avatar billede espersen Novice
15. januar 2005 - 17:22 #1
Vigtige elementer for at blive fundet:
- indhold
- valid kode
- skaf links
- robots.txt
- interne links / sitemap

Indhold er det allervigtigste for at blive fundet. Din title burde hedde fx brænde istedet for buywood som der ok ikke er mange der søger efter. Få skrevet mere indhold på siderne om det træ i sælger
Avatar billede espersen Novice
15. januar 2005 - 17:22 #2
En af bufferzones artikler skriver han desuden om et lille fil: robots.txt - Den mangler du !! - den er vigtig for bl.a. Google!
- her er et link om den ; http://www.searchengineworld.com/robots/

Meta bruges ikke så meget mere:
Hvis du benytter meta ; så læg kun de keywords ind som passer til den enkelte side!

læs følgende artikler:
http://www.eksperten.dk/artikler/82 (google)
http://www.eksperten.dk/artikler/76 (optagelse i søgemaskiner)
Avatar billede espersen Novice
15. januar 2005 - 17:23 #3
da siden er opbygget med frames så læs denne : http://www.eksperten.dk/artikler/128

eller lav siden om (det er overkommeligt da der er så få sider)
Avatar billede espersen Novice
16. januar 2005 - 19:17 #4
spørg hvis der er mere jeg/vi kan hjælpe med !
Avatar billede anddk Praktikant
17. januar 2005 - 11:41 #5
Mange tak for dine indlæg, jeg er igang med at læse dine gode links.

Er det korrekt at der i robots.txt bare skal stå:

User-agent: *
Disallow:
Avatar billede espersen Novice
17. januar 2005 - 12:46 #6
ja - ret simpelt ikke ?

ellers vil jeg anbefale at bruge nr. 4 på linket herover som kun giver lov til nice-guys-spiders ;o)
Avatar billede anddk Praktikant
17. januar 2005 - 12:55 #7
Ja, det er både simpelt og smart.

Takker endnu engang.