Avatar billede pioneer2k Nybegynder
14. januar 2005 - 16:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Explorer.exe går amok !

Jeg har et problem med min explorer.exe. Jeg har en mappe med pr0n  som hedder Diverse. Hver gang jeg åbner mappen, tager min explorer.exe ca. 55% af cpu kraften, og min computer bliver meget sløv, indtil jeg har stoppet og startet explorer.exe igen.
Mappen indeholder 14,6Gb og lidt over 1200 filer i alt

Hvordan kan det være ???
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2005 - 16:57 #1
kan det være dette?
WindowsXP fryser og explorer.exe bruger alt cpu-kraft
Er en bug i WinXP og måske kan dette hjælpe:
http://www.tweakxp.com/tweak1486.aspx
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2005 - 16:57 #2
her er en række ideer ,usikker om de kan hjælpe...???
du kan deframenter din pc,eller hø'jre klik på den mappe og vælg egenskaber i mus-menuen.tryk derpå avenceret under fanen generalt,tjæk om der er x ud for indekcer indholdet så det søges hurtigere,og den ikke er komprimere eller krypteret.
tjæk osse din pc for spyware/virus og andet snavs.
Avatar billede moocher Nybegynder
14. januar 2005 - 17:14 #3
Har du sat din computer til at vise thumbnails (små billeder af filerne) Dette kræver en del, hvis du har det på listeform bør det gå hurtigere
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
14. januar 2005 - 17:39 #4
#Catbody

Dit forslag var ikke så tosset, nu gør den det ikke :-)

Hvordan giver man points?
Avatar billede burzum Nybegynder
14. januar 2005 - 17:44 #5
pioneer 2k - Man giver points ved at acceptere et rigtigt svar. Du accepterede lige det svar du selv lige lagde og derved får du dine point tilbage. Du skal spørge om catbody vil lægge et svar. Man kan ikke acceptere en kommentar :)
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2005 - 17:52 #6
ja, så var det her jeg skulle give svar, men det kan jeg jo ikke, da du har accepteret dit eget svar (som burde have været en kommentar) og dermed taget pointene tilbage.
Men du kan oprette et nyt spørgsmål med emnet: Point til catbody og så i teksten henvise til dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/580808
Avatar billede hcma Novice
11. marts 2005 - 16:31 #7
pioneer2K  >>  er du kommet videre ?