Avatar billede pjuskefuglen Nybegynder
14. januar 2005 - 13:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Outlook går ned og højt CPU forbrug

Jeg kører Outlook på Win XP - og har tidligere ikke haft synderlige problemer, men på det seneste går Outlook ned flere gange om dagen: "Outlook lukker - vi beklager".
Holder den sig på benene, så går der ikke lang tid før min blæser starter, og hele maskineriet kører meget langsomt. Jeg kan se, at den forbruger 100 % på min CPU.
Jeg har, så vidt jeg ved ingen vira, adware eller lign.
Kører bag firewall, Norman antivirus, har servicepack 2, samt kører pestpatrol samt spysweeper. Nogle forslag?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 14:20 #1
Jeg har dette forslag-->>
Check din dma.. fordi, når pcén går ned, kan xp finde på at sætte hastigheden på drevet ned, for at forhindre fejl igen, efter 6 crc fejl, el. lign. er du nede på pio.
Løsninger er at slette dine ide kanaler(controller) i enhedshåndtering under ide ata/atapi controller  >> http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/IDE-DMA.mspx
Det er en god ide, at hente en ny ide driver, før du sletter. Og jeg vil anbefale at man installere den nye driver først, for at se om det hjælper på problemet.
Og checke om den er jumpet rigtigt.
Tit er der tools der fortæller hvilken hastighed hdén kan kører m.m.. Maxtor har feks. et program der hedder Maxblaster
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2005 - 22:11 #2
Er det kun Outlook, eller er der andre programmer/ting, som opfører sig mærkeligt eller anderledes?
Avatar billede pjuskefuglen Nybegynder
17. januar 2005 - 13:01 #3
Hej Milter - det er KUN Outlook der går ned og opfører sig mærkeligt.
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2005 - 13:38 #4
Får du nogen fejlmeddelelser, og hvis du gør, hvad siger de så?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. januar 2005 - 10:59 #5
jeg ville finde min *.dbx fil(ms outlook *.pst), og flytte den, hvis den er meget stor, kan det være derfor. Og ellers arkivere gamle mails.
Avatar billede pjuskefuglen Nybegynder
19. januar 2005 - 12:39 #6
Fejlmeldingen jeg får er: Outlook har fundet en alvorlig fejl og afslutter. Vi beklager. (eller noget i den stil). Så lukker programmet ned. Det kan ske midt i at jeg er ved at skrive en mail, eller det kan også ske, hvis programmet står åbent og jeg er i gang med at lave noget i et helt andet program.

Jeg vil prøve mig lidt frem med det i siger. Dog vil jeg til Artfreaks første bud sige, at jeg er altså ikke ørn til computer (ej heller novice) men jeg tør ikke pille for meget. DOg kan jeg godt finde ud af at flytte hele filen.
Avatar billede pjuskefuglen Nybegynder
26. januar 2005 - 12:34 #7
Jeg synes, at mit problem bliver værre og værre. Det er som om, at hvor Outlook før gik ned 1 gang om dagen, så sker det nu, næsten hver halve time.
Artfreak: Hvad mener du med meget stor? Jeg mener min er omkring 50.000 Kb
Men lige nu, kan jeg ikke finde den. Søger jeg på *.pst kommer der intet frem. Hvordan finder jeg den?
Vil det hjælpe, hvis jeg sletter hele programmet, og sætter det op igen via min office pakke - cdrom?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. januar 2005 - 12:59 #8
C:\Documents and Settings\user xxx\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

settings >> C:\Documents and Settings\user xxx\Application Data\Microsoft\Outlook

adressebog ligger sikkert her >> C:\Documents and Settings\user xxx\Application Data\Microsoft\Address Book

Men husk at vise systemfiler..

åben en mappe, gå i funktioner/mappeindstilliger/og fjern fluebenet i skjul systemfiler m.m..

Har du scannet for virus m.m..prøv panda, den kan scanne mails seperat. >http://www.antivirus.dk/

Prøv 1. at flytte og lav en ny (hvis outlook ikke gør det selv), du opretter et text-dokument, og omdøber den til XXX.pst (xxx= hvad den nu hedder.), og se om problemet bliver løst.?
Avatar billede pjuskefuglen Nybegynder
26. januar 2005 - 13:18 #9
Artfreak, jeg vil gerne give dig de 50 point for din tid og for den hurtige respons, men pinligt: Hvordan gør jeg det? Trykker jeg accepter under dit svar, så sker der ikke noget.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. januar 2005 - 18:22 #10
prøv at markere mit navn nu, og se om det virker..o)
Tak for point !