Avatar billede thomaskuhlmann Nybegynder
13. januar 2005 - 13:14 Der er 7 kommentarer

hjælp til database

hei skal bruge en database hvor jeg kan skrive nogen medlemmer og sener søge på forskellige ting hvor på dem der machter kommer frem
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. januar 2005 - 13:17 #1
brug en Access den har du sikkert i forvejen
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. januar 2005 - 13:18 #2
ellers er Interbase/Firebird en gratis SQL-base, men det kræver kendskab til SQL og bruge den
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2005 - 13:18 #3
Og hvad er spørgsmålet ?

Hvilken database du skal bruge ?

Hvilken tabel struktur du skal bruge ?

Hvilket sprog du skal udvikle applikationen i ?

Hvordan du søger ?
Avatar billede thomaskuhlmann Nybegynder
13. januar 2005 - 13:26 #4
spørgsmålet er hvordan laver jeg sådane en database

ja ser du har ikke det mindste forstand på databaser så ved ikke noget hvilken database program jeg skal bruge ?

og heller ikke noget kenskab til tabel struktur ?

sprog skal være dansk

søning skal forgå på den måde at man skariver navn alder hår fave osv hvor på jeg skal kun søg på lyst hår så komnmer alle dem der er lyshåret frem
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2005 - 13:29 #5
MS Access + f.eks. et IDG hæfte om MS Access eller tilsvarende begynder
materiale lyder som det rigtige for dig så.

Pladsen og tiden tillader ligesom ikke at gennem det hele her.
Avatar billede thomaskuhlmann Nybegynder
13. januar 2005 - 13:30 #6
spørgsmålet er hvordan laver jeg sådane en database

ja ser du har ikke det mindste forstand på databaser så ved ikke noget hvilken database program jeg skal bruge ?

og heller ikke noget kenskab til tabel struktur ?

sprog skal være dansk

søning skal forgå på den måde at man skariver navn alder hår fave osv hvor på jeg skal kun søg på lyst hår så komnmer alle dem der er lyshåret frem
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. januar 2005 - 13:34 #7
smid en lidt bedre beskrivelse på denne mail: martin@e-lind.dk så kigger jeg lige på det i aften og vender tilbage