Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2005 - 13:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Foto's

Hejsa.

Jeg skulle for noget tid siden formatere min hd, og
i den forbindelse lavede jeg backup af alle mine foto's
på en cd.

Nu skulle jeg så gerne have alle billederne ind på hd'en igen.
Men mange af billederne bliver vist som nogle underlige
pudslespil der ikke er sammenhæng i.
Alle foto's er i jpg.

Findes der nogen mulighed for at redde de billeder.

mvh

Alshock
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2005 - 14:04 #1
Hvis det er fordi der er ridser på cd'en kan du købe en Skipdoktor. Den fjerner ridserne så cd'en virker optimalt igen.
Hvis cden ser fin ud så er der højst sandsynligt sket en eller flere fejl ved brændingen, og så er der ikke noget at gøre.
Med en UPS kan du finde filerne igen på harddisken.
Avatar billede Beach Mester
12. januar 2005 - 22:56 #2
Kan du ikke prøve at uploade et af billederne?

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2005 - 01:16 #3
Jo det kan jeg godt.
Hvor kan jeg uploade dem til.
jeg har ingen hjemmeside..
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2005 - 02:05 #4
Nu bliver det lidt mystisk for mig.
Sad lige og rodede lidt med de billeder.
Da jeg køre med to styresystemer (winXP og Win98)
prøvede jeg for sjov at starte op i win98 og hente nogle af de billeder
der var problemer med i winXP.
Win98 hentede dem uden problemer og viser dem som de skal.
Hvis jeg så gemmer dem i win98 og starter xp op og henter dem der er der ikke
noget galt med dem.

Det skal siges at alle billederne da de blev gemt på cd, blev gemt gennem winXP.

Det er noget underligt, hvad er det lige der sker for xp ?
Avatar billede Beach Mester
13. januar 2005 - 02:21 #5
Det problem kan jeg nok ikke hjælpe dig med. Har hørt ude i "byen" at XP på en måde gør ting som du kun som "nørd" kan forhindre ved at sætte OS op på den måde som du vil have det til at arb. Om det har noget med dit problem at gøre aner jeg ikke:-(

Mit råd er at man skal passe lidt på med at blande forsk. ver. af mr. Bill Babes progammer på én enkelt maskine med mindre de er adskildt på hver sin partition. Da XP er noget jeg har holdt mig langt væk fra, så må jeg sige sorry. Ved en masse om billeder og data, men ikke meget om hvordan Bill ønsker vi skal bruge dem:-)

Hvis du ikke har en hjemmeside, så find dig en (plejer at følge med et abb. hos en ISP) så du har mulighed for at ligge dine tanker, problemer og......... online. Det gør livet nemmere for både dig og alle dem der skal være med dig:-)

//Beach