Avatar billede theselfimages Nybegynder
12. januar 2005 - 12:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Internet Worm Protection blokerer for Cute FTP Pro

Jeg kan ikke få hul igennem til CuteFTP 6.0 Professional så længe jeg har slået Norton Antivirus 2005's Internet Worm Protection til. Nogen der ved hvorfor?

Jeg har allerede manuelt "Tilladt" CuteFTP adgang under "Program Control"
Avatar billede langbein Nybegynder
12. januar 2005 - 23:36 #1
Da er det neste å forsøke å veksle mellom passive mode og acrive mode på ftp klienten. Man kan for eksempel bruke MS Explorer som ftp klinet ved å taste adressen slik: ftp://brukerkonto@domene.dk MS Explorer har mulighet for å vende mellom active og passive mode ftp. Passive mode ftp skal normalt være den som er mest firewallvenlig.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
13. januar 2005 - 01:34 #2
Jo.. men problemet er at jeg slet ikke får adgang til serveren, så længe Norton Antivirus 2005's Internet Worm Protection er slået til. Slår jeg denne fra, har jeg fint adgang. Så det har intet med Pasv eller Port mode at gøre. Ej heller kan jeg få adgang til nogen webserver via Explorer FTP så længe Norton's firewall er slået til.

Det mærkelige er bare - at det tidligere har virket fint. Ved ikke hvad eller hvordan jeg har fået blokeret så hæftigt for lige netop FTP adgang (både via CuteFTP og Explorer FTP).
Avatar billede theselfimages Nybegynder
15. januar 2005 - 13:03 #3
Det viste sig at være denne blokering i Norton Antivirus, der skabte problemet:
"Default Block Microsoft Windows 2000 SMB"