Avatar billede thbala Nybegynder
11. januar 2005 - 18:38 Der er 6 kommentarer

webcam bag firewall

hvordan opretter jeg forbindelse til et webcam når jeg er bag en firewall der forbyder mig at bruge  programmerne MSN Messenger, eyeball mv.

findes der ikke et program der virker ligsom skype. det virker nemlig så vidt jeg ved uanset hvad der er lukket for.
Avatar billede langbein Nybegynder
11. januar 2005 - 20:27 #1
Står webcameraet inne på lan slik at det ikke er tilgjengelig fra internett ?
Avatar billede thbala Nybegynder
11. januar 2005 - 20:44 #2
jeg er ikke med :S
Avatar billede langbein Nybegynder
12. januar 2005 - 18:24 #3
Jo spørsmålet til spørsmålet, det var om hvorvidt det deier seg om et web camera som står inne på et lan og som man ønsker at hele verden skal ha tilgang til.
Avatar billede thbala Nybegynder
13. januar 2005 - 18:57 #4
spørgsmålet går mest på se en vens webcam for det kan nemlig ikke lade sig gøre lige nu.. men samtidig at andre kan oprette forbindelse til mit
Avatar billede langbein Nybegynder
13. januar 2005 - 20:22 #5
De er litt forskjellige disse programmene. Har testet litt. Yahoo messenger er vel kanskje den som enklest kommer gjennom firewall. Eyball kommer vel også ut. MS Messenger er mer besværlig.

"findes der ikke et program der virker ligsom skype. det virker nemlig så vidt jeg ved uanset hvad der er lukket for."

Jo, denne kjører ganske likt med skype: http://messenger.yahoo.com

Firewall behøver bare å kjøre med default konfigurering. Det behøves ikke forwarding og slike ting.
Avatar billede kalp Novice
27. januar 2005 - 00:29 #6
De fleste som har firewall giver jo bare msn, icq og lignende lov til at åbne den port de nu har brug for så virker det helt fint.