Avatar billede levithan Nybegynder
11. januar 2005 - 00:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjaelp til login script

hej

Hvordan kan eller skal jeg goere hvis jeg under brugeroprettelse af en user oensker systemet til automatiskt at oprette en hjembibliotek.

Jeg ved godt at jeg i home dir kan skrive %username% men paa min tidligere arbejdsplads kunne vi blot kopiere en bruger og give nyt navn samt password. Naar vi loggede paa var der automatisk genereret et home dir paa serveren samt faaet homeshare mappet.

jeg kan godt finde ud af mappe et homeshare men ikke faa systemet til automatisk at generere en.

hvad kan man goere eller findes der et program man skal bruge

hilsen levi
Avatar billede pempem Nybegynder
11. januar 2005 - 20:09 #1
Hej igen Levi.
Det er på samme måde her med Roaming profiles. I properties på brugeren under fanebladet profile, kan du på samme måde sætte et home dir. Du går ned under Homefolder, sætter prik i Connect, vælger et drevbogstav og skriver stien til hvor det skal ligge, \\Servernavn\sharenavn\%username% Både Roaming profiles og homedir forudsætter selvfølgelig at der er lavet et share og at der er adgang dertil for brugeren. Hvis du så herefter vælger Copy på denne bruger, vil din nye bruger også få et homedir med hans egne initialer
Avatar billede bimi Nybegynder
20. januar 2005 - 10:12 #2
Hey levi

Du opretter en mappe som hedder fx. home og den share du og giver retigheder til den user som skal bruge den
Så åber du en txt fil og skriver følgende:
net use x: \\computernavn\home\%username% og den gemmed du som .bat fil

Gå ind i activ directory og group policy
opret en group policy der hedder login script
under bruger tror j det er ellers så er det under windows konfiguration står der noget med login script.. klik på add og find så den bat fil du har gem og tryk på ok.

Nu når du logger på med den user skulle han meget gerne have fået et hjemmedrev
Avatar billede pempem Nybegynder
26. januar 2005 - 14:31 #3
Hva' øhhh
Har du lukket tråden??
Avatar billede levithan Nybegynder
30. januar 2005 - 13:23 #4
Hej undskyld jeg ikke har været så hurtig til at melde tilbage jeg prøvede pempems løsning og det virkede fortrinlig