Avatar billede flashnet Nybegynder
10. januar 2005 - 18:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tilføjet hackere personer?

Jeg har hørt at hvis man tilføjer nogle personer så kan det være hackere og derfor hvis du har tilføjet dem kan de hacke din computer... Er det sandt?
Avatar billede sjatten Nybegynder
10. januar 2005 - 18:19 #1
Nej, kan ikke lade sig gøre.
Med mindre de sender keyloggers, trojans osv.

- jesper
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2005 - 18:57 #2
Det har for såvidt intet at gøre med om de er tilføjet eller ej, du kan altid hackes. Det er naturligvis lettere at hacke dig hvis du har tilføjet hackeren, så kan han jo se at du er omline, han kan måske ovenikøbet se når din computerer tændt, men du ikke sidder ved den.

Hvis nu du er en helt almindelig person som folk er flest, så ville jeg ikke være ret bekymret. Jeg ville tænke mig om med password, ikke noget der er let at gætte, f.eks. er flashnet er rigtig dårligt password for dig (så det vil jeg anbefale at du ændre) og generelt tænke dig om, med hvem du kommunikere med.

Hvis du som jeg arbejder med sikkerhed og hacking, så har du ikke hverken messenger, icq eller p2p programmer på din maskine
Avatar billede flashnet Nybegynder
10. januar 2005 - 19:14 #3
lukker

bufferzone -> hva snakker du om med mit password?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2005 - 19:28 #4
f.eks. dit password til din hotmail konto, eller andre passwords du bruger. Du ville blive forbavset hvor let det ofte er at gætte folke password, hvis man kender lidttil dem. Jeg gamblede lidt på, at dit assword til f.eks. eksperten er flashnet. Hvis det er det, så bør du ændre det omgående