Avatar billede sbay Nybegynder
10. januar 2005 - 11:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Åbne pdf fra Notes

I dag bruger vi følgende i et lotusScript. Problemet er at stien ikke er dynamisk, eller i det mindste kan bruge forskellige/nye versioner af Adobe. Jeg kan sagtens ændre den til den nyeste version, men jeg er mere interesseret i at ændre den, så den bare åbner pdf'en med den Adobe der nu engang er installeret.

Hvordan gør man det???

JobID = Shell("C:\Program Files\Adobe\Acrobat 4.0\Reader\AcroRd32.exe c:\design.pdf", 1)
Avatar billede jogii Nybegynder
10. januar 2005 - 11:08 #1
Har du prøvet blot at skrive
JobID = Shell("c:\design.pdf", 1)
Så overlader du det til OS om at finde den tilhørende læser (hvilket desværre kunne være en ægte Adobe Acrobat med edit faciliteter, hvis en sådan er installeret)
Avatar billede sbay Nybegynder
10. januar 2005 - 11:21 #2
Så får jeg et Illegal Function call!!!!
Avatar billede jogii Nybegynder
10. januar 2005 - 11:37 #3
øv. Hvad med
JobID = Shell("cmd.exe c:\design.pdf", 1)
Avatar billede sbay Nybegynder
10. januar 2005 - 11:52 #4
Så åbner den bare en kommandoprompt!!!  :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
10. januar 2005 - 12:11 #5
OK OK. så prøver vi igen. Denne gang har jeg testet den :-)
JobID = Shell("cmd.exe /c start c:\design.pdf", 1)
Avatar billede sbay Nybegynder
10. januar 2005 - 12:34 #6
Supersmart - takker mange gange!
Avatar billede jogii Nybegynder
10. januar 2005 - 12:36 #7
Husk på at CMD kun virker på NT baseret Windows. På 95, 98 (og vistnok ME) hedder den COMMAND