Avatar billede carstensuurland Nybegynder
08. januar 2005 - 02:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Login på localhost

Hej Eksperter

Jeg har en Notesbase som jeg fint kan tilgå via min browser - dvs. jeg kan tilgå dokumenter via f.eks. http://localhost/MinDatabase/docUNID?OpenDocument

Problemet opstår når jeg anvender en ?EditDocument
Hér beder browseren mig om brugernavn og password til "/MinDatabase/" på localhost...

Det er ikke engang Notes der redirecter mig til en "Notes loginside", men browseren der spørger???

Jeg har i den dialog der kommer frem forsøgt mig med at indtaste mit Notes brugernavn samt password, men uanset hvad jeg gør kommer jeg ikke videre end det - altså jeg kan ikke tilgå databasens editfunktioner m.v.

Nogen forslag til hvad der evt. er "galt"?

/Carsten
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. januar 2005 - 10:02 #1
Tilføj en person - "Anonymous" i databasens ACL som minimum Editor.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. januar 2005 - 10:10 #2
- Tilgår man en Notes db fra en browser uden at være logget ind, får man tildelt de rettigheder "Anonymous" har i databasens ACL. Eksisterer "Anonymous" ikke = ingen adgang.
- "Default" i ACL har samme funktion, når db'en tilgås fra en Notes klient.