Avatar billede lorenzzz Nybegynder
07. januar 2005 - 14:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er mine patroner brændt af ?

Jeg har haft nogle problemer med printeren efter jeg har genfyldt mine patroner.
Nu kommer der ikke en eneste streg på papiret!
Kan det være de er blevet tørre da det er længe siden jeg har brugt den?
Eller er de brændt af eller er det printer hovedet eller hvad det kaldes der er brændt af?
Mvh Jakob
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. januar 2005 - 15:16 #1
Begge dele kan være tilfældet. Det er ikke til at sige...

Men det kan også være, patronerne ikke er egnet til genfyldning.

Eller de skal være under fortsat vaacum for at virke.

Under alle omstændigheder, lyder det ikke som om du får mere ud af dem.
Avatar billede summer Mester
07. januar 2005 - 16:44 #2
Hvis det er HP. Prøv at sætte dem en ad gangen i en kop eller lignende med godt varmt vand tilsat ca. 10% eddikesyre i ca. 10 min. (kun dyserne skal under vand). Når eller hvis vandet begynder at farves, så tag den op - læg den i en plasticpose med en klud eller køkkenrulle under dyserne - bind en snor i og slyng posen hurtigt rundt, så centrifugalkraften kan presse blækket ud.
Det er forsøget værd. Gentag behandlingen hvis du kan se der er "liv". jeg har et par gange reddet en indtørret patron.
Avatar billede lorenzzz Nybegynder
09. januar 2005 - 17:59 #3
Ole: Hvordan kan jeg holde dem under vaacum når jeg har løftet låget af patronerne?

I værste udfald, kan nye patroner så løse problemet? Har ikke forstand på om resten af printeren heller ikke kan bruges hvis skriveren er brændt af...?
Avatar billede summer Mester
09. januar 2005 - 19:34 #4
Hvilken printer snakker vi om??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. januar 2005 - 20:46 #5
Visse patroner kræver man stikker en kanyle gennem en gummiprop, og dermed ikke slipper luft med ind.

Men som summer skriver - får vi printermodellen at vide, kan vi se nærmere, hvilken type patroner der er i.
Avatar billede lorenzzz Nybegynder
09. januar 2005 - 22:52 #6
En Lexmark X1130
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. januar 2005 - 23:53 #7
Her er et billede fra www.inkshop.com hvordan man med deres refill sæt genfylder en farvepatron: http://www.printersupplyco.com/images/lexmarkn26refill.bmp

Og ligeledes en video for s/h patronen: http://www.inktec.com/english/movie/2003/500K/lmi-1016d-500-eng.wmv

Der lægges vægt på at hullet der fyldes blæk i, IKKE må lukkes bagefter.

Din printer burde ikke have taget skade - men jeg tror ikke på du får patronerne op at køre igen...
Avatar billede lorenzzz Nybegynder
10. januar 2005 - 21:39 #8
okay mange tak for hjælpen. Hvordan gir jeg jer point? :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2005 - 23:39 #9
Ved at vi lægger et svar, i stedet for en kommentar.

Når Summer også lægger et svar, får du mulighed for at fordele points.
Avatar billede summer Mester
11. januar 2005 - 00:15 #10
Jeg skal ikke have point. Mine forslag var ud fra mit kendskab til HP.