Avatar billede para7 Nybegynder
06. januar 2005 - 09:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Interlinkning for egne sites

Jeg har ca. 20 sites, der har med samme produkt at gøre, men på forskellige måder.
Jeg vil gerne linke til alle. Jeg har tænkt mig at sætte en linkbar ind og sætte et passende antal som de første i prioritetsrækkefølge.

1.
Hvor mange af linkene vil fx google optage, eller optager google alle 20?

2.
Er rækkefølgen afgørende?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. januar 2005 - 09:37 #1
Hmmmm.

Hvis dit site ikke er dynamisk, og linksene er almindelige href links, vil google opdate og følge alle links og dermed opdage (og forhåbentlig indexisere) alle sites. Der er dog nogle ting du skal være opmærksom på.

Dublicatet content straffes. Du må ikke under nogen omstændigheder have sider med samme indhold. Især ikke når dine site er godt linket sammen.

Linkfarming. Prøv at sørge for at der ikke er for meget system i linksne så det kommer til at line en linkfarm. Prøv evt. at have enkelte at dine sites, der ike linker til så mange/alle af de andre sites. Skæv linkfordeling er kodeordet.

Rækkefølgen er afgørende for dine søgeord, og især hvor dybt i sitene di linker. IMHO er det en fordel at nogle af linksne er dybe links. Det lisom fordeler værdien bedre. Lad din søgeordsanalyse fordele linksne. Dette er i sæt vigtigt hvis dine søgeord hænger sammen i nogle naturlige grupper. Disse grupper bør så primært linkes samen med dybe links til nogle af de andre grupper, gerne steder hvor det falder naturligt
Avatar billede para7 Nybegynder
06. januar 2005 - 09:38 #2
3.
Skader hvis der på site1.dk er et link til site1.dk ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. januar 2005 - 09:44 #3
Bestemt ikke, det ville da være naturligt. Jeg har på mine sider masser af absolutte links. hvor jeg linker tim mig selv. Jeg har faktisk på http://www.bufferzone.dk et link til http://www.bufferzone.dk på alle siderne. Det er helt naturligt
Avatar billede para7 Nybegynder
06. januar 2005 - 09:47 #4
Tak buferzone.
4.
Sitene er ASP dynamiske. Men hverken linksene - eller forsiden de er på har normalt options som ?id=1. Så er det vel opfattet som ikke-dynamiske sites ?
Avatar billede para7 Nybegynder
06. januar 2005 - 09:50 #5
4a.
Dog er der også default.aspx i adresselinjen på nogle. Er disse så dynamiske sites ?
PS: Så skal jeg vist snart åbne et nyt spørgsmål ;)
Avatar billede para7 Nybegynder
06. januar 2005 - 09:53 #6
Jeg må vist hellere se lidt på bufferone.dk, spændende layout, masser af tips.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. januar 2005 - 10:23 #7
Du bør måske også kikke på de artikler jeg har skrevet her på eksperten. bufferzone.dk har ligget lidt stille den sidste tid