Avatar billede debski Nybegynder
05. januar 2005 - 17:05 Der er 14 kommentarer

TV-out på Radeon 9600 Pro virker ikke!

Hey derude,

Har netop købt et TV/pc kabel som forbinder mit grafikkorts TV-out udgang (Radeon 9600 Pro) med mit nye Thomson TV's scart indgang. Har sat alt sammen, men SELVFØLGELIG virker det ikke... lydkablerne virker fint og lyden går godt igennem, men AV kanalen er sort, som var der intet sat i scart stikket. Har prøvet alle 3 scart stik og alle 3 AV kanaler, intet held! Har endda prøvet at klikke på "Force Computer to detect TV" i mit ATi grafikkort kontrol panel på computeren, men dette hjalp heller ikke. Det er somom at computeren ikke kan mærke at TVet er connected... Her er forresten et billede af hvordan jeg har sat forbindelsen sammen hvis det skulle hjælpe:

http://www.geocities.com/debskibackup/radeonproblem.JPG

Håber på svar.

Mvh/ debski
Avatar billede c-holst Novice
05. januar 2005 - 17:15 #1
jeg forstår ikke hvorfor du skifter fra svideo til compositkabel og tilbage til svideo igen. Det kan jeg ikke forestille mig, at du kan få til at virke.

Du skal nok helst have en ren svideo kabelføring. Og en colorfix er beregnet til, hvis dit tv ikke understøtter svideo, hvilket dit givethvis gør.

du starter med en 7 pins adapter(den kan også fåes så den går direkte til et 4 pins svideokabel

du har valgt pal b
svideo
og theatermode under overlaysettings
Avatar billede debski Nybegynder
05. januar 2005 - 17:29 #2
Nej men probelemet ligger i at der er 7 pins på mit Radeon kort, og kun 4 på mit Svideo kabel... bliver da nødt til at for det transformeret om til 4 pins, derfor har jeg brugt de første korte kabler da jeg ikke havde andet?! Tror du det er her probelemet ligger? Hvad kan jeg gøre....
Avatar billede c-holst Novice
05. januar 2005 - 17:43 #3
du starter med en 7 pins adapter(den kan også fåes så den går direkte til et 4 pins svideokabel
Avatar billede debski Nybegynder
05. januar 2005 - 17:45 #4
OK, hvor kan sådan en fås henne og til hvor meget?
Avatar billede draco999 Nybegynder
05. januar 2005 - 18:20 #5
Husk og Skifte dit Fjernsyn fra NTFS til PAL, hvis ikke den står sådan allrede det giver sort skerm hvis ikke du har sat det rigtigt i Settings.

Prøv at sæt din settings Til CLONE også. det kan også hjælpe
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 18:23 #6
sikkert et dumt spm., har du prøvet hydravision.?
http://www.ati.com/products/hydravision/
Avatar billede c-holst Novice
05. januar 2005 - 18:28 #7
Avatar billede debski Nybegynder
06. januar 2005 - 09:07 #8
OK, men mit nuværende 4 pins kabel passer rent faktisk ind i mit 7 pins Radeon kort, da de fire pins sidder i samme position som 4 af de 7 pins på tv-out udgangen. SKAL de 3 resterende pins bruges, eller burde det kunne køre med kun de 4 plugged i?
Avatar billede c-holst Novice
06. januar 2005 - 09:53 #9
det vil jeg ikke lige udtale mig om :-)
ellers prøv at tage kontakt til fx
www.avconnection.dk
Avatar billede debski Nybegynder
06. januar 2005 - 10:14 #10
Hvis det endelig er at jeg ikke får problemet løst, kan det så lade sig gøre at have to grafikkort i en computer??? Tænkte på at investere i et billigere et som Leadtek's WinFast A180B T, GeForce4 MX4000 og bruge det udelukkende som mit TV-out kort, og fastholde mit Radeon som computerens grafikkort...kan man det???
Avatar billede c-holst Novice
06. januar 2005 - 11:34 #11
så skal det jo bare være til pci porten. jeg er nu sikker på, at vi nok skal få det til at virke:-)
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:22 #12
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. marts 2005 - 22:27 #13
vær sød at lukke spm´let
Man markere navnet, og derefter trykker accepter... men pointen er at man giver point for korrekt svar.!, så er løsningen fundet så skriv den her, og bed den som har hjulpet dig, om at ligge et svar, hvis navnet ikke findes i den lille boks...O)
lig et svar holst..O)..?
Avatar billede c-holst Novice
18. marts 2005 - 15:59 #14
så skulle den være hjemme