Avatar billede zeroaim Nybegynder
05. januar 2005 - 16:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Admin rettigheder til ASPNET

Hej

Jeg har efter nogen bøvl og mange timer fået oprettet brugeren 'domaine\ASPNET' i min sql server, så jeg kan logge på med integreted security (windows godkendelse) med denne bruger. Nu er der så det, at denne bruger ikke har nogle rettigheder overhovedet lader det til. Hvordan giver jeg denne bruger ALLE rettigheder (som admin) ???

VIGTIGT... Jeg har kun Query Tool til rådighed !!! (Tror jeg. Kan i hvert fald ikke finde Enterprise Manager nogle steder, og SQL Server Web Data Administrator kan jeg ikke få til at virke.

Jeg er totalt noob hvad angår MSSQL, så bare smid alt muligt i hovedet på mig !!!

Har forsøgt at tildele brugerkontoen ASPNET admin rettigheder i XP, men jeg kan ikke engang finde kontoen (heller ikke logget ind som admin). Tror ellers måske det kan afhjælpe mit problem med SQL serveren, men som sagt... Noob :-)

Henrik
Avatar billede zeroaim Nybegynder
05. januar 2005 - 16:37 #1
Hej igen :-)

Ja det kan jo altså sagtens være jeg er på totalt forkert spor her. Der er måske noget der er meget lettere at gøre,,,, så kommer i bare med det !!!

Sikkerhed har ingen betydning her !!!
Avatar billede zeroaim Nybegynder
05. januar 2005 - 20:33 #2
Så fik jeg det alligevel til at virke :-D