Avatar billede kometen79 Nybegynder
04. januar 2005 - 09:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Enterprise Manager Connect

Hvordan connecter jeg til min MS SQL database? Jeg har installeret enterprise manager på min PC oprettet en serverforbindelse eks. http://mssqsl.xxxx.dk indtastet mit brugernavn og password men får fejlen "Connection Failed, please check your registration properties".

Jeg er total newbie på området og det eneste jeg har gjort er at installerer MS SQL Server 2000 standard edition og gået direkte ind i enterprise manager.

Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2005 - 10:42 #1
Hvis jeg forstår dig ret efter hvad du skriver, så har du installeret en mssql server lokalt incl client tools, så burde det hele være sat op for dig, når du starter Enterprise Manager....

Er det en ekstern mssql server? så skal du være sikker på at du kan connecte til den remote, og ikke kun local hvis den er del af et webhotel.
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2005 - 10:46 #2
En helt anden ting er at du ikke skal skrive "http://" med i navnet.

(Det her er jeg ikke 100% på, men mener det er korrekt, andre må gerne rette mig hvis jeg tager fejl)
Du kan også komme ud for at du skal skrive hvilken instance du vil connecte til på serveren hvis der kører flere mssql server instances
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. januar 2005 - 09:36 #3
Åbn Client Network Utility

Under fanen Alias klik på Tilføj (eller Add, min er på dansk)
Udfyld Serveralias med et navn efter eget valg
Udfyld Servernavn med IP-adresse eller URL (Jeg foretrækker IP, men URL burde virke)
Vælg TCP/IP (Jeg går udfra at det er den type du vil bruge)
Udfyld evt port, det er standard 1433, men kan være en anden, fjern krydset i "Bestem port dynamisk"
Klik OK

Nu har du registreret serveren på dim maskine, og kan tilføje den til Enterprise Manager.

Lad mig høre hvis du har flere problemer
Avatar billede kometen79 Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:54 #4
Jeg fik det til at virke.

Tak
Avatar billede Syska Mester
18. oktober 2005 - 11:11 #5
Hvis svar kunne du bruge? eventuelt begges?

// ouT
Avatar billede kometen79 Nybegynder
18. oktober 2005 - 11:17 #6
Begge to :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
18. oktober 2005 - 11:39 #7
ok
Avatar billede kometen79 Nybegynder
18. oktober 2005 - 12:52 #8
Ups. sorry jeg komer til at give IDanielsen alle pointene. Beklager.
Avatar billede Syska Mester
18. oktober 2005 - 13:35 #9
*snøft* heheh
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
18. oktober 2005 - 13:46 #10
Vil du ha' halvdelen buzzzzzzzzzzzzzz??