Avatar billede wandahl1 Nybegynder
02. januar 2005 - 01:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vin Database til nystartet virksomhed, Newbie

Hej Eksperter !

Jeg har netop opstartet en mindre virksomhed indenfor salg og indkøb af vine og ønsker en god database.

Mine problemer består af at kombinere landekode med varenummer (med autonummerering).

Mine varenumre består af landekode fra importlandet plus 001, men hvordan får jeg de to felter til at arbejde sammen ?

Håber eksperten kan hjælpe i det nye år :-)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. januar 2005 - 01:25 #1
så f.eks hvis landekoden er 045 og du har 2 varer derfra vil du have disse 2 numre: 045001 og 045002?
Avatar billede mugs Novice
02. januar 2005 - 06:26 #2
Hvis du, som mcgoat kommenterer, vil kombinere en landekode med et autonummerfelt, kan det ikke lade sig gøre. Et autonummerfelt tildeler en ny post et nyt autonummer som de ikke har kontrol over.
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
02. januar 2005 - 08:28 #3
tak begge to - så må jeg vel bare indtaste varenumrene selv. kunne nu være rart hvis det hele var så let :-)
Avatar billede mugs Novice
02. januar 2005 - 08:32 #4
Nej - Det behøver du ikke.

Hvis dun f.eks. har et felt med landekode og et felt med varenr., så kan du kombinere disse til et 3. felt. Men med et autonummerfelt duer det ikke.
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
02. januar 2005 - 08:40 #5
smart - men hvordan ? jeg hitter ikke helt ud af at forbinde de forskellige felter med hinanden ?

jeg har yderligere et spørgsmål. Det er noget med at man kan forbinde tabellerne - jeg har ca 20 informationer til hvert produkt - men nogle skal hovedsageligt bruges som eksportoplysninger andre som importoplysninger og tredje som salgsoplysninger. Kan de i sidste ende forbindes til 1 ?
Avatar billede mugs Novice
02. januar 2005 - 08:46 #6
I en forespørgsel kan du kombinere 2 felter ved at sætte markøren i en ny tom kolonne:

Udtryk1: [landekode] & [varenr]

M.h.t. at forbinde tabellerne mener du vel relationer. Åbn db i relationsvinduet, og lav dine relationer. Men først skal du have hver enkelt tabel på plads og have lavet dine nøgler.
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
02. januar 2005 - 08:48 #7
Tusind Tak for for hjælpen !

er der ikke en hjemmeside med guides de mine banale spørgsmål ....

så er der en smule point at hente :-)
Avatar billede mugs Novice
02. januar 2005 - 08:53 #8
Der er masser af hjemmesider med eksempler. Men det bedste råd jeg kan give dig er atr søge her på eksperten.
Avatar billede mugs Novice
02. januar 2005 - 08:54 #9
Avatar billede mugs Novice
02. januar 2005 - 08:54 #10