Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
02. januar 2005 - 00:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Connection til Scannet MS SQL

Hej

Jeg har oprettet et webhotel hos scannet, men kan ikke få forbindelse til deres sql server med enterprise manager.

Jeg har disse oplysninger fra dem:

Login information til FTP:

  Host    : xxxxxxxx.aspnethosting.dk
  Port    : 21
  Username : xxxxxxxx
  Password : yyyyyyyy

Login information til Microsoft SQL Server 2000:

  Server  : aaaaaaaaaaa
  Database : zzzzzzzzzzz

Jeg har fulgt deres guide med opsætning af slias i client netwotk utility, men er i tvivl om  jeg skal koble "Server" sammen med host der inde? Jeg kan nemlig ikke opnå forbindelse
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
02. januar 2005 - 01:02 #1
Hej naxosnaxos

Har selv både webshop og exchange-løsning fra Scannet. Jeg har selv haft store problemer med små ubetydelige fejl, men kontaktede dem en søndag formiddag og det lykkedes. Ring til deres support: 75533500, de klarer probs imorgen ml. 10.00-15.00.

De er flinke og rare at snakke med og guider dig igennem det hele på få sekunder :-)

Håber det lykkes for dig
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
02. januar 2005 - 01:03 #2
ok tak, men desværre har de ikke support på deres gratis udvikler hoteller. anvender du Enterprise manager?
Avatar billede locturian Nybegynder
02. januar 2005 - 01:05 #3
Kan lige prøve at give dig en step-by-step :)

1. Opret client alias (TCP/ip), giv den et navn (ligemeget hvilket), skriv ip-adressen på serveren i hostnavnet. Lad porten være til default
2. I din Enterprise Manager vælger du "New SQL server registration"
3. Vælg fra listen det alias du lige har oprettet
4. Tryk næste, og den skulle gerne finde serveren

Sikre dig, at du benytter samme version som de gør, så hvis de nu bruger MSSQL 2000 Server, skal du ligeledes have en 2000 version af EM.

Håber det hjalp :)
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
02. januar 2005 - 01:07 #4
Jeg har ikke lige ip adressen. Jeg har en host url fra FTp, og så har jeg navnet på sql serveren ala. aspserver10
Avatar billede locturian Nybegynder
02. januar 2005 - 01:10 #5
Det er langt fra sikkert at de har web (FTP) på samme server som SQL Serveren - Ville ligefrem påstå at det var en dårlig idé hvis de havde :)
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
02. januar 2005 - 01:11 #6
ja det er korrekt, men så mangler jeg nok en IP
Avatar billede locturian Nybegynder
02. januar 2005 - 01:12 #7
Det er højest sansynligt. De giver ingen information om hvilke oplysninger du skal bruge til at forbinde til den? Altså via ASP ?
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
02. januar 2005 - 01:12 #8
Dette er de eneste
Login information til Microsoft SQL Server 2000:

  Server  : aaaaaaaaaaa
  Database : zzzzzzzzzzz
Avatar billede locturian Nybegynder
02. januar 2005 - 01:14 #9
Ja, du skal bruge en IP adresse, ellers kommer du ikke så langt... Prøv i første omgang at forbinde via ASP med de informationer du har, og så brug dit domænenavn som HOST... Hvis ikke den melder fejl, ligger det åbenbart på samme server, og så er det bare at finde ip'en på dit domæne...
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
03. januar 2005 - 20:39 #10
Nå Scannet er super de svarede på support og der lå åbnebart nogle yderligere oplysninger på den ftp jeg havde adgang til. Men ellres tak for hjælpen. Smid et svar og der er point for hjælpen
Avatar billede locturian Nybegynder
03. januar 2005 - 21:03 #11
Selv tak, og glad for at du fandt dit svar :) Træls når ens database ikke virker ;)