Avatar billede rymark Nybegynder
28. december 2004 - 15:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

USB port som COM port??

Hej med jer.

Jeg har en Siemens mobiltelefon (CX65) og vil gerne opdatere firmwaren i den vha. et USB-datakabel.

Problemet er bare, at den fil til opdatering, der er tilgængelig hos my-siemens.dk kun kan bruges til at opdatere via en COM-port. Kan man på en eller anden måde "narre" computeren til at tro, at en USB-port er en COM-port??

Håber der er hjælp at hente herinde... Gider ikke at gå til forhandleren for en sølle opdatering - ka sgu ikke undvære den i 3 uger :-)

Mvh. Rymark
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2004 - 17:07 #1
Hej Du kan få et stik som går fra com til usb.Pris under 30 kr.
Avatar billede rymark Nybegynder
28. december 2004 - 21:31 #2
Det lyder så fornuftigt nok... :)

Men hvor??
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2004 - 21:47 #3
Hej
Det kan du få i stort set alle pcbutikker ellers kan de få den hjem.
Måske også Elgiganten/Fona har den.
Stikket følger tit med når man køber spille udstyr.
Så du må ud at choppe.
Hygge.
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2004 - 21:57 #4
PS kan se du er ny.Velkommen til!
Husk at lukke hvis du er tilfreds.
Avatar billede patrion Nybegynder
30. december 2004 - 17:35 #5
Er dit problem løst?
Avatar billede rymark Nybegynder
30. december 2004 - 19:20 #6
Nej, det er det desværre ikke.

Er du sikker på, du har forstået det rigtigt?? Jeg har ledt efter netop en sådan adapter...

Altså jeg har et usb stik, jeg gerne vil tilslutte computeren via en com-port - og i alle de forretninger, jeg har spurgt, er det ikke muligt at få en adapter, der fungerer den vej. Kun til usb i computeren og så muligt at tilslutte en com-enhed.
Avatar billede patrion Nybegynder
30. december 2004 - 20:02 #7
Hej
Hmm.lad mig se om jeg har en ,men jeg kan måske tage fejl.
Vender tilbage.