Avatar billede kennijensen Nybegynder
28. december 2004 - 12:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ressourcer 6 - placeringsprofil

Har lige opgraderet til Notes 6,5 og ønsker nu at bruge ressourcedatabasen. Ved oprettelse af ressource vil den have oprettet en placeringsprofil.

Felter :
Navn på placering : (hvad skal jeg skrive ?)
Domænenavn : (hvad skal jeg skrive ?)
Ressource reservationsserver : Der står calamus1/CALAMUS
Ressource reservations filnavn : Der står Ressource6.nsf

Ressource6.nsf er et dokument jeg har oprettet via databaseskabelon til Ressorce 6.

Hvad skal indtaste i ovenstående felter ?
Avatar billede jogii Nybegynder
29. december 2004 - 09:35 #1
Placering:
Dette skal tilpasses jeres firmas FYSISKE behov. Hvis I har flere afdelinger fordelt over landet, så vil det være passende at oprette bynavne som "Site". Hvis I har 1 placering ville jeg stadig angive bynavn. Hvis I har flere placeringer fordelt over forskellige bydele i samme by angive navnene på bydelen.
I meget sjældne tilfælde kan det betale sig at opdele jer yderligere. Selvom man har flere bygninger, men stadig ville gå til fods fra det ene område til det andet, så ville jeg angive dem med samme placering.

Domænenavn skal være det samme som jeres NotesDomæne. Sandsynligvis "CALAMUS".
Dette er praktisk når man begynder at kommunikere med andre firmaer, som måske også har en resource der hedder "Køkken/Randers".

Servernavnet skal stå til den server som skal være hjemmeserver for resource-databasen.

Filnavn: Dette skal svare til det fysiske navn på resource reservationsdatabasen. Meningen med dette er vist nok at man kan lave komplekse scenarier hvor man har flere resourcedabaser, evt. fordelt på flere servere.
Jeg ville forøvrigt ikke navngive jeres resourcedatabase med et versionsnummer. Det giver ikke særlig meget mening så snart man opgraderer til version 7 og gør det samme med databasen.
//Jörg
Avatar billede kennijensen Nybegynder
29. december 2004 - 09:52 #2
Det virker stadig ikke. Jeg har 1 Noteserver, men 2 lokationer der begge kører på samme. Jeg skriver så Aulum i placering og calamus1, som Notesdomæne. Den skriver så at jeg skal angive domænet hvor reservationsdatabasen findes. Det er vel kun calamus1
Avatar billede jogii Nybegynder
29. december 2004 - 09:57 #3
Har I oså et domæne der hedder calamus2? Hvorfor har I tal i domænenavnet?
NotesDomænet er det navn der ofte dukker op i SendTo-feltet i Memo-formularen som "@CALAMUS" i f.eks. "Kenn Jensen/CALAMUS@CALAMUS".

I serverdokumentet står også NotesDomænet defineret, ligesom det kan stå i din personlige adressebogs lokationsprofiler.

Jeg går ud fra at jeres server hedder calamus1. Er det rigtig?
Avatar billede kennijensen Nybegynder
29. december 2004 - 10:02 #4
Der står Kenni Jensen/CALAMUS@CALAMUS når jeg sender mails. Vores arbejdsgruppe er calamus.dom og vores servernavn er normalt calamus1/CALAMUS
Avatar billede jogii Nybegynder
29. december 2004 - 10:24 #5
CALAMUS er jeres NotesDomæne. Det skal stå i feltet "Domænenavn".
Hvad mener du med "arbejdsgruppe"?
Avatar billede kennijensen Nybegynder
29. december 2004 - 10:31 #6
Det virker ikke hvis jeg skiver CALAMUS i Domæne og Aulum i placering.
Det jeg gør :
Starter ressourcedatabasen
Klikker på ny placering
Den vil så oprette en ny placeringsprofil
Jeg skriver 123 under placering (1. linie)
og CALAMUS under domæne
Notes har selv skrevet Ressource reservationsserver : Der står calamus1/CALAMUS
Ressource reservations filnavn : Der står Ressource6.nsf

Den bliver ved med at skrive : Du skal angive domænenavnet på den server, hvor reservationsdatabasen findes
Avatar billede vivler Nybegynder
29. december 2004 - 10:45 #7
Med på en lytter:o) Har selv problemer med at oprette nye placeringer med version 6 template, men kan sagtens med version 5 template
Avatar billede vivler Nybegynder
29. december 2004 - 11:14 #8
Du kan replace design til RESRC50.NTF = version 5, oprette din placering/site der, og replace tilbage til RESRC60.NTF, så virker det. Der kræver lige at du kopiere RECRC50.NTF i i Domino's databibliotek, og selvfølgelige at du har version 5 template liggende, ellers smidt din Email adr., så mailer jeg den til dig
Avatar billede kennijensen Nybegynder
29. december 2004 - 11:56 #9
Det hjalp med at tage den gamle database og opgradere. Tak for hjælpen
Avatar billede jogii Nybegynder
29. december 2004 - 13:24 #10
Hov, skulle jeg have alle de point for vivlers løsning :-)
Jeg må lige se at overføre point ...
Avatar billede jogii Nybegynder
29. december 2004 - 13:39 #11