Avatar billede leif Seniormester
26. december 2004 - 01:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Unread marks

Hej,

Skal bruge et råd !

Der er sat en maskine op beregnet til at køre webmail for brugerne, men hvis jeg laver en replicate af DB over på den nye server får jeg ikke unread marks med !

Hvordan gøres dette nemmest eller er det overhovedet muligt ?

Jeg kan se at på nye dokumenter bliver mailen unread på begge servere, men ikke med gamle !

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
26. december 2004 - 22:18 #1
I D6 er det muligt at replikere unreadmarks. Det sættes for hver db i advanced properties.
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2004 - 13:54 #2
Ja, det er jeg klar over. Vi kører R6.5.3

Men vi har lige sat en ekstra server op, når jeg tager min mail file og replikerer over på den nye kommer unread marks ikke med, kun på nye dokumenter !
Avatar billede jogii Nybegynder
27. december 2004 - 14:35 #3
Det har jeg også oplevet.
Men har prøvet at synkronisere dem manuelt?
Det gøres fra Workspace ved at vælge IKKE at stakke ikoner.
Derefter markerer du de 2 ikoner (hold <Shift> nede) hvor Ulæst-mærkerne skal synches.
Vælg derefter
  Menu -> Edit -> Unread Marks -> Exchange Unread Marks
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2004 - 14:38 #4
Du er en gud !

Jeg kan ikke køre en eller anden kørsel som kan gøre det for mig ???

Har lige 60 mailfiles det skal gøres på ?
Avatar billede jogii Nybegynder
27. december 2004 - 15:05 #5
Nej, desværre ikke. Det kan være det kan programmeres, det skal sikkert gøres med C-API. Jeg har dog ikke fundet en løsning endnu.
Men det tager vel en lille time at gøre det manuelt for 60 databaser. Det kan "Næsten" ikke betale sig. Men jeg ved ikke om DU kan gøre det for ANDRE. Måske skal hver bruger SELV udføre dette. Men når de ikke har Notes-adgang til webserveren kan det være et stort problem.
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2004 - 15:08 #6
Det er jo sikkert ikke et problem på alle nye brugere.

Men ja, jeg må igang !