Avatar billede mark_t Nybegynder
23. december 2004 - 17:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Netkortet virker, men Mediet er afbrudt?

Hej. Jeg har 3 computere i et LAN, som har virket fint indtil nu. Jeg ændrede på duplex indstillingen fra automatisk til 100/full duplex. Jeg ved ikke så meget om, jeg ville bare prøve, men det skulle jeg aldrig have gjort, for det virkede ikke, og det virker ikke nu, hvor jeg har stillet indstillingen tilbage til automatisk.

Jeg har koblet ledningen fra computeren. Jeg forsøger bare at få netkortet til at opføre sig normalt på den enkelte computer.

Det er et onboard netkort, og jeg har opdateret til nyeste driver.

Problemet er, at ikonet med de to computere vises nede i højre hjørne med det røde kryds og den siger, at et netværkskabel ikke er tilsluttet, hvilket er rigtigt nok, men der er noget andet galt.

I dos-prompt + ipconfig skriver den Mediet er afbrudt.

Mvh. Mark
Avatar billede haverslev Novice
23. december 2004 - 22:27 #1
Prøv at Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering > find netværkskortet og H-klik på det og se om det er aktiveret.

Eller klik på netværksikonet ved uret og klik på knappen Aktiver.
Avatar billede mark_t Nybegynder
23. december 2004 - 22:39 #2
Det er allerede aktiveret.
Avatar billede haverslev Novice
23. december 2004 - 23:11 #3
Eller klik på netværksikonet ved uret og klik på knappen egenskaber
klik på knappen Konfigurer, klik på faneblad avanceret, klik på Linkhastighed og duplex, vælg Autogenkend i værdi - ok

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering > find netværkskortet og H-klik på det og klik på fjern.

Genstart pc`en og lad den finde og installere netværkskortet igen.
Avatar billede mark_t Nybegynder
25. december 2004 - 16:00 #4
Det har jeg prøvet, men der er stadig et rødt kryds over ikonet i nederste højre hjørne.
Avatar billede haverslev Novice
25. december 2004 - 19:38 #5
Det er vel ikke blevet deaktiveret i BIOS ?

Tryk på DEL knappen under opstart af pc`en og alt efter bios type der er, skal du nok kigge lidt i de forskellige menuer.
Eller du kan for nemheds skyld "load default settings" og save.
Du kan som sådan ikke lave noget galt, den kommer og spørger om du vil gemme ændringerne - har du ændret på noget som du ikke er helt klar over osv. gemmer/saver du selvfølgelig ikke, har du derimod fundet Lan og aktiveret det, siger du selvfølgelig ja/yes til at gemme.
Avatar billede mark_t Nybegynder
28. december 2004 - 14:54 #6
Det er ikke deaktiveret i BIOS, nej. Det virkede før, det eneste, jeg ændrede var den duplex indstilling.
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2004 - 15:06 #7
OK, vi prøve lige noget andet:
Der er noget galt med dine indstillinger, men prøv athent de her to programmer:

http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip

http://www.bleepingcomputer.com/forums/index.php?showtutorial=59 - Vejledning.
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.

Virker detikke, så prøv det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

(lspfix og winsockfix er ikke destruktive, så det er helt iorden at prøve dem. De ødelægger ikke noget)
Avatar billede mark_t Nybegynder
29. december 2004 - 19:05 #8
Hej

Tak for svarene, men problemet er ikke aktuelt længere. Jeg var hjemme hos mine forældre i julen og prøvede at slutte computeren til deres LAN, hvilket den ikke ville. LAN'et var ikke sluttet til internettet.

Nu er jeg tilbage i min lejlighed, hvor jeg deler en internetforbindelse med min kæreste, hvilket sandsnyligvis har skabt problemet, for, da jeg tændte computeren var problemet der stadig, men da jeg tilsluttede min delte internetforbindelse, virkede alt pludselig, som det skulle. Der må altså være en indstilling, der styrer netkortet, der ikke tillader det at fungere på et almindeligt LAN uden internet, men lader det fungere på et LAN med en delt internetforbindelse.

Under alle omstændigheder virker computeren og netkortet fint hjemme hos mig selv igen, og jeg kan altså ikke teste, om det virker på min families LAN.

Men, igen, mange tak for hjælpen. Måske vender jeg tilbage, næste gang jeg skal besøge min familie:)

Venlig hilsen Mark
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2004 - 19:11 #9
OK, kører den med broforbindelse ?
Findes under netværkssteder, muligvis den der er deaktiveret så.

husk at lukke spørgsmålet, evt. ved at lægge et svar selv og markere navn i venstre side og klik på accepter svar.

Godt nytår :o)
Avatar billede mark_t Nybegynder
05. januar 2005 - 15:01 #10
Nej, der er ingen broforbindelse. Kun en Lan forbindelse. Nu har jeg faktisk problemet med min bærbare computer, der iukke vil fungere i andre netværk, når den har været sluttet til vores herhjemme.

Kan det være at vores switch herhjemme går ind og opretter nogle skjulte egenskaber for netkortet på computeren?
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2005 - 18:38 #11
Prøv lige at checke:
Klik på start, klik på kontrolpanel, klik på netværksforbindelser.
Eller hvis du har netværksikon på proceslinien, H-klik på den, åbn netværksforbindelser.
H-klik på din forbindelsen, klik på egenskaber, marker linien:
Internetprotokol TCP/IP, klik på knappen Egenskaber.
Check på faneblad Generelt, at du kun har følgende:
Prik i : Hent automatisk en IP adresse
Prik i : Hent automatisk en DNS adresse
Klik på knappen:Avanceret og check at der står DHCP aktiveret, under IP adresser.
Faneblad Alternativ konfig.:
Prik i : Automatisk privat Ip adresse. - OK
Avatar billede mark_t Nybegynder
11. juli 2005 - 19:34 #12
Hej. Det er vist længe siden, jeg stillede det spørgsmål her, men jeg tror, svaret var, at jeg skulle slukke og tænde for mit modem. Det skal jeg vist hver gang, jeg sætter en ny computer til vores system. Men tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
11. juli 2005 - 21:47 #13
Hvis du ikke ved hvordan man lukke spørgsmål, så er her en lille forklaring:
Du skal lige lukke spørgsmålet ;)
Du "markere" blot navnet på den som har givet dig løsningen på dit problem - hvis vedkommende ikke har lagt et "svar", men kun en kommentar, så beder du vekommende om at lægge et svar - det er kun svar der kan lukke spørgsmål og gives points på.
Hvis du ikke har fået en løsning på dit problem, eller selv er kommet med en løsning, så kan man lægge et svar selv og accepter dette