Avatar billede svenne182 Nybegynder
21. december 2004 - 14:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til NIS og NAV 2003

Nu har jeg kørt med Norton Internet Securty/Antivirus 2003 i lang tid, men som jeg har fået flere og flere filer på computeren er den begyndt at blive langsom og så fik jeg anbefalet Avast, men som jeg har forstået det, er det kun en antivirus?

Er der alternativer til Norton som ikke tager så meget på kraften, eller er det bare créme de la créme det norton der?

Kunne jeg evt. bar installere NIS og så bruge Avast som antivirus, eller hvordan skal jeg gøre?
Avatar billede vejmand Juniormester
21. december 2004 - 15:08 #1
Smag og behag er som bekendt forskellig. Personlig mener jeg at Norman Internet Control er créme de la créme. (Antivirus + firewall)

http://www.norman.com/Product/Home_Home_office/NIC/dk

Pris:

1 års licens 69 EUR
2 års licens 99 EUR
3 års licens 129 EUR
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
21. december 2004 - 15:53 #2
jeg køre med et gratis antivirus program – antivir kan hentes her http://www.free-av.com/  ( og kommer det noget jeg syntes virker underligt så køre jeg en af de utallige online scanner på mit system, men indtil nu har antivir hold dyret rent  )  som firewall bruger jeg sygate ( gratis ) finder du her http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm ,
der hvor jeg syntes pengene er givet godt ud er ved at købe eks Spy Sweeper, eller et program af samme type, de 3 ting holder meget væk fra systemet, men at holde dyret helt fri hele tiden er umuligt, der kommer hele tiden nye ting og de skal jo opdages først før man kan sikker sig mod dem,

jeg syntes ikke de programmer her sløver mit system, men da det er en lidt stor maskine skal jeg jo ikke sige om de vil gøre det hos dig,,,
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
21. december 2004 - 16:57 #3
Jeg er nu meget enig med Thetoastmaster. Antivir er et rigtigt godt gratis antivirus, og det bruger ikke ret mange ressourcer. Den nyeste version holder mange vira helt ude af maskinen. Det, at det ikke har separat mailscanner ser jeg ikke som et problem. Den nyeste version af Sygate syntes jeg tilgængæld er for tung. Et godt alternativ er nyeste version af Zonealarm. Den virker rigtig god, og sløver ikke puteren væsentligt http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp
Avatar billede svenne182 Nybegynder
21. december 2004 - 22:25 #4
Lyder godt alt sammen :) ... Ville Zonealarm Security Suite ikke være det bedste inde for Zonealarms produkter?... Synes Avast virker fint nok, så ved ikke om det er værd at skifte til antivir?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
21. december 2004 - 22:43 #5
Avast er da også et godt bud på et antivirus. Hvis det kører godt på din maskine, så behold det endelig. Zonealarms security suite, er med et antivirus som ikke er specielt godt. Efter min mening kan du sagtens "nøjes" med den gratis Zonealarm, den gør "jobbet" godt. Købeversionen er fyldt med en masse, efter min mening, overflødigt "gøgl". Hvis du så supplere med noget god spywarebeskyttelse, som f.eks Spysweeper, så er du ganske godt kørende. En trojanscanner som Trojanhunter er også pengene værd. Tag evt. også et kig her

http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Avatar billede svenne182 Nybegynder
22. december 2004 - 00:21 #6
Nu har jeg følgende programmer:

- Ad-Aware 6 Pro
- Avast Pro
- Empty Temp Folders
- IE Privacy Keeper (Hjælper det når jeg bruger firefox?)
- Spybot SD
- Sygate Pro

Nu har jeg bar følgende problemer:

- Når jeg kører denne test ( http://grc.com/files/LeakTest.exe ) Siger den "Firewall Penetrated!" .. Dvs. Sygate ikke er konfigureret korrekt?

- Jeg kan ikke connecte mine FTP'er via Smart FTP som jeg kunne før jeg fik Sygate, men jeg har "Allow'et" Smart FTP at connecte til internettet. Jeg får fejlmeldingen: "Authentication failed, sorry"

Hvad skal jeg gøre for at afhjælpe de problemer?
Avatar billede svenne182 Nybegynder
22. december 2004 - 00:23 #7
Det hjælper heller ikke med Smart FTP når jeg vælger "Allow All" i Sygate
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. december 2004 - 01:27 #8
Den gamle sløve leaktest burde enhver firewall æde. Det kan hænge sammen med at Sygate som standard giver alle tilladte programmer server rettigheder, så man skal selv fjerne server rettighederne fra de programmer der ikke kræver det. Enormt bøvlet. I alle andre firewalls er det omvendt, der skal man tillade server rettigheder efter programmets "behov". Jeg syntes at Sygate efterhånden er blevet meget bøvlet, og "uhåndterlig". Dine FTP problemer kan jeg ikke lige gennemskue, men du kan sikkert finde noget hjælp til det her http://forum.gladiator-antivirus.com/index.php?showtopic=11735
Avatar billede svenne182 Nybegynder
22. december 2004 - 13:01 #9
Nu har jeg afinstalleret Sygate og hentet Zone Alarm istedet, men den der leaktest vil stadig ikke lykkes.

Problemet mht. min FTP var at udbyderen havde nogle problemer, så det virker nu :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. december 2004 - 14:27 #10
Ja, det med den leaktest forstår jeg ikke. Som du kan se her http://www.firewallleaktester.com/tests.htm så burde Zonealarm snuppe den. Der er flere leaktests her http://www.firewallleaktester.com/index.html

Prøv at tage et porttjek her https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Brug "All service ports". Tag evt. også et her http://scan.sygatetech.com/
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2004 - 14:28 #11
Skiftet fra Norton 2004 til Mcafee Internet security og erikke skuffet.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
22. december 2004 - 22:08 #12
Nu har jeg endelig fået ZoneAlarm installeret med Antivirus og det virker, men der mangler nogle indstillinger:

- MSN Messenger kan ikke logge på (Har åbenbart fået PROXY indstillinger, hvilket jeg ikke har brugt før: http://www.uploadit.dk/files/452/msn_proxy.JPG ) Skal jeg have det?
Avatar billede svenne182 Nybegynder
22. december 2004 - 22:56 #13
Efter en opdatering af Zonealarm kunne jeg godt komme på messenger, så nu kører det bare :D

Så "forevernewbie" - Skriv et svar, så får du dine point
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2004 - 23:06 #14
"Er der alternativer til Norton som ikke tager så meget på kraften, eller er det bare créme de la créme det norton der?"

Ja, som sagt Mcafee Internet Security.

Sorry, men det var et svar på et spørgsmål ;)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. december 2004 - 01:45 #15
Godt at du fik det til at virke. Den proxy der, kan du nok bare disable igen.