Avatar billede pfp Nybegynder
20. december 2004 - 00:44 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Software til db flowchart?

Hej,

Jeg står og skal igang med et større projekt, som vil kræve god planlægning af min database.

Kender i nogle gode programmer hvori jeg kan planlægge min database, f.eks. med diagrammer?

/pfp
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2004 - 09:10 #1
Rational Rose er et 4. generations database programmerings værktøj, der kan generere databaserne ud fra dine diagrammer. Hvis du bare ønsker at kunne tegne diagrammer så se på Microsoft Visio. Jeg forsøger lige at finde et link til RR
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2004 - 09:12 #2
Avatar billede dsj Nybegynder
20. december 2004 - 09:13 #3
Microsoft Visio anvender jeg selv i stor udstrækning i mit professionelle arbejde. Det kan arbejde med en lang række forskellige diagrammer: Alskens UML-diagrammer (herunder til use-cases), flowcharts og database-diagrammer osv. osv.

Visio er et af de bedste værktøjer jeg har arbejdet med, men gratis er det heller ikke - det siger næsten sig selv, når det er lavet af Microsoft.
Avatar billede pfp Nybegynder
20. december 2004 - 18:58 #4
Hej,

Tak for Jeres indlæg.

Rational Rose ser godt ud, jeg har hentet en trial og vil se om det er noget jeg kan få til at fungere.

Jeg har adgang til at prøve Visio. Tanket havde også strejfet mig, sidst jeg prøvede programmet syntes jeg bare ikke der var nogen særligt imponerende funktioner til databasediagrammer.

Det er mit første "rigtige" projekt der skal baseres på MS SQL. Sites bliver hostet ude i byen sammen med databasen. Jeg har ikke adgang til MS SQL lokalt på min udviklingsmaskine, så jeg har tænkt på om jeg evt. bare kan udvikle lokalt baseret på Access og så konvertere databasen til MS SQL i testfasen?

Jeg kan selvfølgelig også arbejde direkte på imod hotellets database..