Avatar billede plato Juniormester
19. december 2004 - 00:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mangler hjælp til RRS (Nybegynder)

Hejsa NG.

Jeg er totalt newbie når det kommer til RSS. Fandt nogle artikler om det. Meeen jeg kan ikke få det til at virke.

Her kommer min engine RssFeed.aspx.cs:

using System;
using System.Data.OleDb;

public class RssFeed : System.Web.UI.Page
{
protected System.Web.UI.WebControls.Repeater RssRepeater;

private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
  OleDbConnection objConn = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source= " + Server.MapPath("../db/data.mdb") +"; User Id=; Password=;");
  string strSQL = "SELECT TOP 20 overskrift, indhold, forfatter, dato FROM nyhedtemp ORDER BY id DESC";
  OleDbCommand objSQL = new OleDbCommand(strSQL, objConn);

  objConn.Open();
  RssRepeater.DataSource = objSQL.ExecuteReader();
  RssRepeater.DataBind();
  objConn.Dispose();
}

protected string XmlFormat(object xmlInput)
{
  string xmlData = Convert.ToString(xmlInput);
  xmlData = xmlData.Replace("&", "&");
  xmlData = xmlData.Replace("\"", """);
  xmlData = xmlData.Replace("'", "'");
  xmlData = xmlData.Replace("<", "&lt;");
  xmlData = xmlData.Replace(">", "&gt;");
  return xmlData;
}

Her kommer så mit RSS feed, RssFeed.xml:

<%@ Page Language="C#" ContentType="text/xml" Src="RssFeed.aspx.cs" Inherits="RssFeed"%>
<rss version="2.0">
<channel>
<title>Daniel's Artikler</title>
<link>Filmnet.dk Nyheder</link>
<description>Filmnets Nyheder</description>
<language>da-dk</language><asp:repeater id="RssRepeater" runat="server">
  <ItemTemplate>
  <item>
  <title><%# XmlFormat(DataBinder.Eval(Container.DataItem, "overskrift")) %></title>
  <link>http://www.filmnet.dk/news.asp?mode=news_discuss&id=<%# XmlFormat(DataBinder.Eval(Container.DataItem, "id")) %></link>
  <author><%# XmlFormat(DataBinder.Eval(Container.DataItem, "forfatter")) %></author>
  <pubDate><%# XmlFormat(DataBinder.Eval(Container.DataItem, "dato")) %></pubDate>
  </item>
</ItemTemplate>
</asp:repeater>
</channel>
</rss>

Men det virker selvfølgelig ikke. Og jeg kan ikke finde nogen artikler om hvordan man trækker ud fra en access database.

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede plato Juniormester
19. december 2004 - 00:44 #1
Har forøvrigt brugt denne her artikel:
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=356
Avatar billede plato Juniormester
19. december 2004 - 11:39 #2
Anyone??

Giver fejl allerede ved <%@ i RssFeed.xml
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2004 - 18:03 #3
Skal RssFeed.xml ikke hedde RssFeed.aspx ?
Avatar billede plato Juniormester
19. december 2004 - 19:04 #4
Jo det skal den. Men det virkede heller ikke. Derfor prøvede jeg at lave den op til aspx.
Avatar billede plato Juniormester
19. december 2004 - 19:06 #5
Desuden...Hvis den hedder RssFeed.aspx så kører browseren ikke filen, men forsøger at downloade den?
Avatar billede plato Juniormester
19. december 2004 - 19:08 #6
Det virker fra den artikel jeg har lånt det fra...
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2004 - 19:27 #7
Hvis den vil downloade .aspx, så tyder det på at du ikk ehar installeret
.NET korrekt på serveren !
Avatar billede plato Juniormester
19. december 2004 - 19:55 #8
Hmmm... Æv.. Så er det Cliche... Kan jeg ikke gøre noget ved.

Kan du evt. hjælpe mig med en anden måde, hvorpå jeg laver et RSSFeed hvor jeg kan trække ud fra en access database? Mangler det meget.
Og vil gerne kunne bruge det i en FeedReader.
Og ingen søgning her inde eller på nettet kan give mig nogle resultater.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2004 - 19:58 #9
Så vidt jeg kan se på www.cliche.dk så har de PHP og ASP men ikke ASP.NET !

Har du ASP eller PHP hos dem ?
Avatar billede plato Juniormester
19. december 2004 - 20:06 #10
Jeg har både ASP og PHP. Det er et Epsilon Suite.
Avatar billede plato Juniormester
19. december 2004 - 20:10 #11
Men kører udelukkende asp da jeg ikke kan php.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2004 - 20:39 #12
Jeg kan heller ikke finde nogen RSS feed engine i ASP.

Men du kan vel skrive det hele manuelt.
Avatar billede plato Juniormester
19. december 2004 - 21:00 #13
Hmmm.. Nej det kan jeg ikke. Da jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre det.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2004 - 22:18 #14
Så må du læse lidt om det.

Den ASP.NET/C# kode du har fundet er da iøvrigt rimelig simpel, så den må da
nemt kunne laves i klassisk ASP.
Avatar billede plato Juniormester
13. januar 2006 - 17:11 #15
Lukket