Avatar billede leif Seniormester
18. december 2004 - 22:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Brugervejledning på dansk

Hej,

Vi skal til at opgradere fra R5 til R6, men en del brugere bruger fx. kun sin mail, og ikke kalender osv., forsi de simpelt er usikre på det !

Jeg tænkte derfor på om der var nogen som evt. havde kendskab til noget dansk materiale som tager udgangspunkt i engelske begreber ?

Vi er godt nok i Danmark, men vi har valgt at køre med Engelsk program og databaser.

På forhånd tak.

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
19. december 2004 - 10:48 #1
Der findes et hæfte, skrevet af Sue Plumley "Lær Notes på 10 minutter"
http://www.schultzboghandel.dk/book.asp?topic=178&book=971786

Jeg fandt også andre bøger her:
http://www.schultzboghandel.dk/schultz.asp?topic=178&semne=124

bl.a. denne ser interessant ud:
http://www.schultzboghandel.dk/book.asp?topic=178&book=W271713
Avatar billede leif Seniormester
19. december 2004 - 11:39 #2
Den første tager udgangspunkt i R4.5 og der er sket en del siden den version.

Den sidste har jeg kigget på ! Men mit problem er at den tager udgangspunkt i at man kører Dansk version af Notes ! Vi kører Engelsk af flere årsager !
Avatar billede jogii Nybegynder
19. december 2004 - 14:39 #3
Undskyld det med 4.5. Sue har skrevet til alle versioner og jeg var ikke opmærksom på versionen.
Vedr. kombinationen Engelsk Klient og Dansk brugervejledning, så Er der desværre ingen hjælp at hente. Hvad ville brugeren sige til at få en Engelsk udgave af Sue's N6 hæfte, evt. sammen med et ditto på dansk til den danske version?
Avatar billede leif Seniormester
19. december 2004 - 21:52 #4
Jeg synes ikke jeg har fundet nogen hæfter Sue har skrevet til ver. 6 og heller ikke på Engelsk !

Men ja, det kunne da sikkert hjælpe !
Avatar billede jogii Nybegynder
20. december 2004 - 09:13 #5
Undskyld, N6 udgaven er ikke fra Sue. Måske ikke engang samme forlag, men her findes en Lotus Notes 6 på 10 minutter.

http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-613-3
Avatar billede jogii Nybegynder
20. december 2004 - 09:56 #6
Forlaget Libris er tilsyneladende det gamle IDG Forlag.
På engelsk findes bogen hos forlaget Que.
Avatar billede leif Seniormester
26. december 2004 - 01:57 #7
Smid et svar !

Det bliver ikke en nem beslutning hvad vi skal gøre, men kunne tro det blev lidt ren engelsk til dem !
Avatar billede leif Seniormester
08. januar 2005 - 12:07 #8
jogii -> Skal vi lukke ? Er du sød at smide et svar ?
Avatar billede jogii Nybegynder
09. januar 2005 - 10:42 #9
jo da, tak og godt nytår.
Det ville nok forvirre mere end gavne at have en blandet dansk/engelsk vejledning, hvis I i forvejen anvener rene engelske klienter. Du kan jo købe nogle få danske til udlån for de interesserede ...
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 12:17 #10
Vi kører ikke gennemført Engelsk, det er kun vores Notes Client der er Engelsk !
Avatar billede jogii Nybegynder
09. januar 2005 - 19:45 #11
Så postskabeloner er på dansk og afvikleren på engelsk? Hvad med den ersonlig adressebog?
Prøv at installere den danske klient næste gang. Her kan man valgfrit vælge at skifte til den engelske udgave efter behov. Dette styres ved en NOTES.INI variabel og kræver blot genstart af klienten for at ændringen træder i kraft.
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 19:47 #12
Alt hvad der har med Notes at gøre kører Engelsk !

Da jeg skrev ikke gennemført, mente jeg at Windows, Office og andet ikke nødvendigvis er Engelsk !
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 19:51 #13
Jeg må indrømme at jeg faktisk aldrig har set en DK Notes client eller mailtemplate. Da man altid har kørt ENG, også før jeg kom der ind !
Avatar billede jogii Nybegynder
09. januar 2005 - 23:17 #14
Office på Dansk i Danmark og Office på Engelsk i dulandet, giver det ikke problemer?`
Avatar billede jogii Nybegynder
09. januar 2005 - 23:18 #15
udlandet, selvfølgelig:-)
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 23:44 #16
Hvorfor skulle det give problemer ? Vi har endnu ikke haft problemer når vi har sendt dokumenter til udlandet. Det var værre da vi kørte WordPerfect, da vores afdeling i London kører Word ! Det gav problemer !
Avatar billede jogii Nybegynder
10. januar 2005 - 00:14 #17
Hvad med makroer?
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2005 - 00:16 #18
Det skal jeg ikke kunne sige, nu har vi ikke nogen særlige word dokumenter, med makroer i andet end dem som standard er i dokument, og der skulle ikke være nogen problemer !
Avatar billede jogii Nybegynder
10. januar 2005 - 00:26 #19
Jeg ved ikke om det stadig er et problem, men jeg har set "Dansk" kode i danske versioner af programmet og "Engelsk" i engelske. Specielt har jeg også set variable til funktioner i VBA være sprogafhængige, f.eks. var der nogle tidshenhedsangivelser, som blev optaget med MS Project på dansk og som gav fejl hvis de blev afviklet på engelsk. Nu var det måske mest et problem at jeg snuppede koden og lagde den ind i Notes og kaldre MS Project derfra, og der kunne jeg bestemt ikke genbruge koden imellem sprogversionerne ved kald til MS Project DK/ENG.