Avatar billede grommit Nybegynder
14. december 2004 - 19:19 Der er 2 kommentarer

Webservice m. SSL og Klientcertifikat

Jeg har lavet en (simpel .NET) webservice, som jeg ville kalde fra en .NET windows klient.

På IIS'en har jeg aktiveret SSL og at der kræves klientcertifikat.

I windows applikationen kalder jeg web-servicen efter at jeg via en X509Certificates.X509Certificate class har tilknyttet en .Cer fil

Men jeg får bare en "Access Denied" fejl - ikke engang via en browser kan jeg få kontakt ! Hér melder den "Siden kræver et klientcertifikat"

Så mine allerede installerede certifikater kan åbenbart ikke bruges ... hvad gør jeg for at komme videre ?
Avatar billede grommit Nybegynder
17. december 2004 - 12:22 #1
Problemet var certifikaterne - løsningen var at installere dem korrekt.

Jeg havde brugt IE til installere dem med i første omgang, men det korrekte værktøj er tilsyneladende 'Microsoft Management Consol' hvor man tilføjer et Certifikat snap-in.

Rod-certifikaterne installeres på 'lokal computer' under 'Rodnøgleventre, der er tillid til' ... og klient-certifikaterne installeres under 'aktuel bruger' under 'Personligt'.

Så kører det ihvertfald hos mig :)
Avatar billede montago Praktikant
21. september 2007 - 09:55 #2
HAHA... hvad med at acceptere dit svar ?