Avatar billede saviola Nybegynder
14. december 2004 - 09:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flytning af database/tabeller

Jeg har en sql-database på jobbet. Fra denne database skal jeg bruge nogle tabeller til noget arbejde derhjemme. Jeg har derfor oprettet en ny database og eksporteret de tabeller over i denne som jeg skal bruge. Derefter har jeg brændt dtabasen over på en CD. Derhjemme kan jeg ikke få kontakt til databasen hverken igennem asp.net webmatrix eller andre sql database managers. Dog kan programmerne godt se databasen med kan ikke åbne dem.
Hvad kan skyldes det ? Er det noget med database version eller...
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2004 - 09:30 #1
I'm not 100% sure but I would imagine that its because your CD is read-only
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2004 - 09:30 #2
try copying over to you HD
Avatar billede saviola Nybegynder
14. december 2004 - 09:31 #3
Jeg har naturligvis flyttet min database fra CDen og over i mappen med sql databaser.
Avatar billede saviola Nybegynder
14. december 2004 - 09:33 #4
Så det er ikke her problemet ligger......
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2004 - 09:34 #5
I had an idea that you had :o)
Do you have SQL Server installed or is it just the DB files? You will need SQL server installled if not!
Avatar billede saviola Nybegynder
14. december 2004 - 09:37 #6
SQL server er installeret og kører fint med andre databaser.
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2004 - 09:42 #7
Is the dB attached to SQL server? How have you exported it?
Avatar billede saviola Nybegynder
14. december 2004 - 12:53 #8
i Enterprise manageren:
Der vælger man "restore database" og angiver nyt database navn, og hvilken fil som skal restores fra
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2004 - 13:23 #9
?
have you solved your problem?