Avatar billede casualty Nybegynder
14. december 2004 - 08:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filemaker pro og PHP

Hej... Er der nogen der kan komme med nogle guldkorn om hvorvidt filemaker pro, er god at anvende sammen med PHP?
Kunden har en filemaker 4.1 installeret nu men er ikke afvisende for en eventuel opgradering.

Mvh Casualty
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2004 - 11:32 #1
Filemaker pro er for så vidt udemærket sammen med PHP, du bør dog læse denne artikel inden du kommer for godt igang, søg evt på filemaker

http://www.eksperten.dk/artikler/224
Avatar billede casualty Nybegynder
25. december 2004 - 13:15 #2
Tak for det :)
Avatar billede finn-l Nybegynder
30. december 2004 - 16:06 #3
Sørg for kun at bruge "single user" og fravælg "Instant Web Publishing" så er du på rette spor!

Problemet med FMP kan være at den er single threaded hvilket kan give lange svartider ved en meget stor load (hvilket jeg dog ikke har oplevet endnu -der skal meget til).

FMP 7.x er multithreaded og har det bedst med at man bruger XML som sprog. PHP og Lasso er også en mulighed, men jeg vil nok mene ud fra et økonomisk synspunkt at det ville være bedre hvis du kigger på PHP og MySQL, da FMP fra version 5.x og opefter kræver en decideret FMP webserver som ikke er billig. Bruger du FMP 4.1 er en fuld version Web Companion server inkluderet i klient versionen (De efterfølgende klientversioner er begrænset til 10 IP adresser i løbende 12 timer).