Avatar billede remius Nybegynder
12. december 2004 - 23:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DVD-Brænder

Hey!

Er der nogen der tilfældigvis kan komme med en forklaring på at min DVD-Brænder kun vil læse/skrive DVD+RW skiver og ikke DVD+R skiver?
Avatar billede norbert Nybegynder
12. december 2004 - 23:02 #1
Måske - hvis du fortæller os, hvad brænder du har :-)
Avatar billede remius Nybegynder
12. december 2004 - 23:23 #2
Det er en Philps DVD+RW. Tror nok at model nummeret er D01.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. december 2004 - 23:27 #3
Hvilke DVD+R skriver du på? Bruger du kun de billige skiver såsom Princo, kan det være derfor. Hvad med almindelige DVD-film? Vil den godt læse dem?
Avatar billede remius Nybegynder
12. december 2004 - 23:38 #4
Den kan godt godt læse almindelige DVD-film. De medier jeg brugte er ikke nogle af de aller billigste men de er i den billige ende.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. december 2004 - 23:46 #5
Nu bruger jeg selv ikke andet end Verbatim, nu ikke fordi jeg ikke tror, den kan brænde på andre, men simpelthen fordi de hører til nogle af de bedste du kan få - og derfor har jeg heller aldrig haft nogen problemer med dem. Men det kan selvfølgelig også være, at der er noget galt med din brænder. Prøv med et andet medie.
Philips-skiver skulle den da ihvertfald kunne tage, selvom de - efter min mening -  ikke hører til de allerbedste. Men ellers kender jeg ikke rigtig til philips-brændere.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. december 2004 - 23:52 #6
Har din brænder nogensinde kunne brænde på DVD+R? Jeg ser på denne side:
http://www.videohelp.com/dvdwriters.php?DVDname=philips&Submit=Search&cdrs=&cdrws=&dvdrs=&dvdrws=&dvdprs=&dvdprws=&dvdprsdl=&dvdrams=&buffer=Any&cdrom=&dvdrom=&orderby=Name&hits=25&Search=Search
at der er flere philips-brændere, der KUN kan brænde på DVD+RW skiver. Eller læser jeg forkert? Jeg er ikke verdensmester til engelsk :-)
Avatar billede remius Nybegynder
12. december 2004 - 23:55 #7
Okay så kan den nok kun brænde på DVD+RW skiver.

Mange tak for hjælpen!

Post et svar så du kan få pointene!
Avatar billede norbert Nybegynder
12. december 2004 - 23:58 #8
Hvis det er denne du har købt:
http://support.dell.com/support/edocs/storage/1J322/en/specs.htm
tja, så har du et problem. Den kan læse almindelige DVD, men kan ikke læse DVD+R og ej skrive på dem. Ganske smart, DVD+RW skiverne er også dobbelt så dyre.
Avatar billede norbert Nybegynder
13. december 2004 - 00:01 #9
Takker :-)