Avatar billede sbay Nybegynder
09. december 2004 - 08:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruger medlem af gruppe

Hejsa

Jeg skal bruge en stump formula-kode, til at se om en bruger er medlem af en bestemt gruppe. @Member( value ; stringlist ) - vil have en textlist - kan man da angive gruppenavnet i stedet? Eller hvordan skal man gøre det?
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2004 - 11:09 #1
OK, den er svær, lad mig nu se ... så hit med pointene:

@UserNamesList

:-)
Avatar billede sbay Nybegynder
09. december 2004 - 12:32 #2
Den har jeg rodet lidt med, men kan ikke rigtigt få det til at virke!

@If(@IsMember("Gruppenavn";@UserNamesList);"mail@mail.dk";"")
Avatar billede sbay Nybegynder
09. december 2004 - 12:34 #3
PS. Det er en værdi til et default-felt. Hvis brugeren er medlem af gruppen skal værdien sættes til en mailadresse!
Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. januar 2005 - 23:23 #4
Lav en @dblookup istedet:
@if(@isMember(@UserName;@DbLookup("" : "NoCache"; "DIN_SERVER" : "NAMES.NSF"; "Groups";"GRUPPENAVN" ; "Members"));"mail@mail.dk";"");