Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
06. december 2004 - 19:00 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Bøvl med DISTINCT

strSQL = "SELECT DISTINCT placering FROM (SELECT * From placering WHERE uge <> '' AND bs ='"& st1 &"' AND status="& st2 &" ORDER BY aar, uge DESC)"

Hvorfor får jeg ikke alle felter med ud her?
Jeg får fejlen:
Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.
når jeg spørger på rs("min_kolonne")
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
06. december 2004 - 19:01 #1
Tabellen hedder "placering" og den kolonne jeg vil Distincte på hedder også "placering"
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2004 - 19:09 #2
Du spørger vel på:

rs("placering")
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2004 - 19:10 #3
Men kan du ikke nøjes med:

strSQL = "SELECT DISTINCT placering FROM placering WHERE uge <> '' AND bs ='"& st1 &"' AND status=" & st2
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
06. december 2004 - 19:13 #4
Det giver denne fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] ORDER BY clause (aar) conflicts with DISTINCT.

strSQL = "SELECT DISTINCT placering FROM placering WHERE uge <> '' AND bs ='"& st1 &"' AND status="& st2 &" ORDER BY aar, uge DESC"
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2004 - 19:16 #5
Ja men du skal da heller ikke have ORDER BY med, når du kun udvælger placering
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
06. december 2004 - 19:18 #6
hmmm, så er jeg tilbage ved den første fejl...
Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
06. december 2004 - 19:23 #7
Jeg skal også have adgang til de andre kolonner... ikke kun placering
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
06. december 2004 - 19:54 #8
Nu fik jeg det til at virke, jeg skulle bare de felter jeg havde bruge for

DISTINCT placering,andetfelt,tredjefelt osv...
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
06. december 2004 - 19:54 #9
Skal vi dele points - så smit lige et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2004 - 20:00 #10
ok