Avatar billede thecrow Nybegynder
06. december 2004 - 11:53 Der er 3 kommentarer

HP værktøjskasse problem(er)

Hej gruppe

Jeg har et underligt problem, men først lidt baggrundsinfo

Jeg 2 hp printere installeret, en Laserjet 1012 samt en Color Laserjet 2550L, begge printere printer fint. Men når jeg vil ind i værktøjskassen for de respektive printere i hp punktet i start menuen åbnes internet explorer med følgende adresse for 2550L:

http://127.0.0.1:5225/ToolboxManager/deviceRegistry - siden loader ikke og angiver dns problemer eller ie, hvilket jeg simpelthen ikke fatter.

Det samme sker hvis jeg vil ind i værktøjskassen for 1012`eren den kommer med følgende besked :

http://localhost:5225/Toolbox/ToolBox.jsp - igen dns problemer eller problemer med ie.

Hvorfor kan jeg ikke få noget frem på værktøjskasserne ??

OS : WinXP pro med sp2.
firewall er prøvet deaktiveret, det samme er ad-watch, intet afhjælper problemet. Håber det er info nok ?

Nogen med samme problem eller viden om hvordan dette problem løses??

/TheCrow
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. december 2004 - 22:10 #1
Måske har du på et tidspunkt fået stoppet kørslen af HP´s baggrundsværktøjer.

Ovenstående prøver jo at fange din egen maskine på port 5225 som webserver - men hvis det program der skal agere webserver ikke er startet korrekt op, virker det selvfølgelig ikke.

Prøv start->Kør-> MSCONFIG. Tjek "Tjenester" og "Start", at der ikke er blankt i nogle af de linjer der omhandler "HPetellerandet".

Andre "oprydnings" programmer kan også sagtens have fået ryddet op for dig, så de slet ikke optræder længere.

Du kan også vælge den lange vej, og afinstallere HP softwaren, for derefter at installere den igen. Det burde også løse problemet.
Avatar billede thecrow Nybegynder
07. december 2004 - 10:20 #2
Fandt en service der hed PML driver HPZ12, hvilken jeg startede, dette hjalp bare ikke på problemet.....det kan da ikke være meningen man ikke skal kunne komme i kontakt med sin hp værktøjskasse.

/TheCrow
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. december 2004 - 09:47 #3
Så prøv at afinstallere begge printere (husk også at tage dem fysisk fra).

Installer først den ene, og tjek at alt virker, før du installerer den anden.

Det KUNNE jo godt være de to "toolbox"´e der konflikter med hinanden...