Avatar billede fizz Nybegynder
05. december 2004 - 18:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Time-out på spørgsmål

hvorfor laver i ikke så man kan sætte en udløbsdato på sit spørgsmål... for man gider ikke bruge kræfter på et spg. som giver 2000 point fordi det er 2 år gammelt... og man gider ikke give point til en der svarer på ens spg. som man har oprettet for 2 mnd. siden. det ville være rart hvis man kunne vælge at ens spg. skulle have en løbetid på f.eks. en uge....
Avatar billede snowball Novice
05. december 2004 - 19:31 #1
Hvad skulle der så ske når spørgsmålet "udløber"? Her tænker jeg både på selve indholdet af spørgsmålet, samt de point der evt. er udloddet.
Avatar billede joern Nybegynder
05. december 2004 - 19:46 #2
Hej Fizz.

Jeg har været inde på en kigger og kan se at dette spørgsmål ikke er lukket.
Du kan selv holde øje med dine ubesvarede spørgsmål og lukke dem - og tage point retur.  Bare klik på dit eget navn og point-regnskab.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede fizz Nybegynder
06. december 2004 - 23:00 #3
ok.... godt svar... eller kommentar.. skriv et svar for point. :)
Avatar billede snowball Novice
06. december 2004 - 23:10 #4
Det var ikke meget du ville snakke om dit forslag !?
Avatar billede joern Nybegynder
07. december 2004 - 11:19 #5
Hej Fizz.

Jeg har jo svaret i tråden om screendump og om at gemme som JPG.  Jeg kigger ofte efter hvilke spørgsmål folk - som jeg svarer - har tjent deres point ved at svare på.  For at få et indtryk af, hvor deres kompetance ligger.
Dér så jeg, at dette spørgsmål 568180 var ubesvaret.  Jeg så også, at der er nogle spørgsmål, du har stillet og som du selv har hjemtaget point for.  Det kan være reelt nok, hvis der ingen brugbare svar fremkommer.

Jeg skal ikke have point for at svare, at du selv kan lukke.  'Eksperten' kunne jo godt lave det sådan, at hvis der i en måned ikke har været indlæg i en tråd, går point tilbage til spørgeren.
Man kunne også foreslå at point deles mellem de, der har skrevet indlæg i tråden.

Endelig kunne man foreslå at point blev delt til alle der har under 300 point på deres konto.  Det kunne ske ved en opsamling med visse mellemrum.  Ligesom uafhentede feriepenge går i ferie-fonden :-)

M.v.h.  Jørn
Avatar billede snowball Novice
07. december 2004 - 11:32 #6
"'Eksperten' kunne jo godt lave det sådan, at hvis der i en måned ikke har været indlæg i en tråd, går point tilbage til spørgeren."

Hvad så hvis spørgers spørgsmål er blevet besvaret korrekt, og svaret blot mangler at blive accepteret? Så har spørger fået gratis hjælp hvilket jo ikke er helt fair.

"Man kunne også foreslå at point deles mellem de, der har skrevet indlæg i tråden."

Så ville gamle spørgsmål på Eksperten blive oversvømmet med "tomme svar" som blot laves for at få del i de point der er udloddet for spørgsmålet - det giver igen en uholdbar situation for dem der reelt har hjulpet med problemet.

"Endelig kunne man foreslå at point blev delt til alle der har under 300 point på deres konto."

Kan igen give en masse "tomme svar", men dog i mindre omfang.
Avatar billede joern Nybegynder
07. december 2004 - 12:45 #7
snowball>>

Du har ret i, at det ville være generende med ligegyldige svar i trådene, fordi folk ville have andel i en point-pulje.  Jeg tror nu ikke, at det ville ske i stort omfang, de fleste brugere af eksperten er vist voksne nok, til at udlade sådan noget.

Om en spørger har fået et brugbart svar, er han den bedste til at afgøre.  Svareren synes vel nok at det er brugbart.  Jeg har min private liste over spørgere, jeg ikke vil svare, fordi de virker useriøse.

'Eksperten' kunne sende en advarsel til folk, der har mange uafsluttede spørgsmål, og til folk der i stor udstrækning hjemtager deres egne point.  Advarslen skulle gælde at kontoen blev lukket.

Nu må vi så have Fizz på banen, ikke?

Med venlig hilsen  Jørn
Avatar billede fizz Nybegynder
16. marts 2005 - 22:26 #8
fornuftig mand ham Jørn
Avatar billede joern Nybegynder
16. marts 2005 - 22:55 #9
Hej Fizz.

Det skulle du grunde over i nogen tid :-) Men om 'Ekspertens' administratorer har set disse visdomsord, ved vi ikke.

M.v.h. Jørn