Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 22:18 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Få smidt e-mail tilbage

Jeg prøver at sende en mail, men den bliver hele tiden afvist af modtagers server. Der er et billede inde i mailen og nogle links - mon det er problemet?

Har prøvet at gemme mailen og så sende den som en vedhæftet fil - mislykkes. Så har jeg zippet den vedhæftet fil, men også det mislykkes

Det er en helt normal fil uden visrus - kan jeg gøre noget andet
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 22:20 #1
Hvilken fejl kommer den med ?
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 22:22 #2
Hi. This is the qmail-send program at hydrogen.aarhus.dk.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 22:23 #3
Remote host said: 554 Error writing message to safe storage; invalid RFC822 or MIME headers possible
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 22:35 #4
Det ser ud som om din server er blacklisted, på den server du prøver at sende til.
Avatar billede nopsen Ekspert
02. december 2004 - 22:36 #5
hvis modtageren er hos tiscali kan det skyldes dette?
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26208
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 22:41 #6
Kender ikke modtagerens server - måske har de blokeret for mails fra mig og min mailadresse? Eller måske er det som nopsen siger og de bruger Tiscali

Hvad gør man så - jeg kan jo prøve at sende mailen uden billede og links
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 22:42 #7
Sender du fra egen mailserver ?
Avatar billede nopsen Ekspert
02. december 2004 - 22:44 #8
ellers kunne du prøve at oprette en ny webmail og sende fra den for at se om problemet er det samme.
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 22:46 #9
Ja, jeg prøvede at sende en mail helt uden links og billede - samme problem! Jeg sender fra vores lokale netværk via TDC. Jeg har en SOL mail - måske kunne jeg bruge den? Eller oprette en anden gratis mail?
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 22:48 #10
Sidste mail kom med svaret

Remote host said: 554 Error writing message to safe storage; message could not be stored to disk
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 22:48 #11
Hvis du sender via TDC's mailserver, så er det ikke blacklisting... :-)
Hvad hedder domænavnet du sender til ?
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 22:49 #12
byr.aarhus.dk - det er til medlemmer af Århus Byråd
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 22:53 #13
Det er dem her jeg får mail fra

MAILER-DAEMON@hydrogen.aarhus.dk
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 22:58 #14
Det må næsten være deres server den er gal med.

Enten så har de installeret noget anti-spam som absolut ikke fungere, disk er fyld op, eller en korrupt mailbox (ham du sender til)
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 23:01 #15
ja, men tak da for dine svar - få nu nogle point
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 23:03 #16
næ næ.... måske kommer der en anden forbi med nogle forslag.
Jeg er kun 99% sikker. :-)
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 23:12 #17
Ja, men jeg prøvede at sende den samme mail fra en splinter ny hotmail adresse - samme problem
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 23:15 #18
Ja, tror nu også det er deres server....
Men den kunne principielt godt være sat til at afvise mails fra div. webmailtjenester....

Men virker det heller ikke når du sender via TDC (smtp.mail.dk), så kan det næsten ikke være andet end deres server der driller....
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2004 - 23:17 #19
Ja, men det er nu ikke smart at være folkevalgt i Århus Byråd og så kan de ikke modtage mails
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 23:18 #20
he he... enig :-)
Avatar billede clausito Seniormester
04. april 2007 - 16:21 #21
Skal du ikke have points
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2007 - 17:28 #22
så skidt da... ;-)