Avatar billede jimjimjam Nybegynder
01. december 2004 - 14:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nogen på mit Access point!

Hej exp.dk

Jeg mistænker nogen for at sidde på mit Acess Point. Den er encrypted. Men kan man ikke bryde den kode? . Mit access point arbejder hele tiden (Den sender data ud - Ser det ud til)

Jeg undrer mig meget. Kan jeg ikke på nogen måde finde ud af om nogen er inde på den?
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
01. december 2004 - 16:38 #1
...
Avatar billede langbein Nybegynder
01. december 2004 - 23:01 #2
Se det var et interessant spørsmål .. Dersom en slik wireless forbindelse har karakter av å fungere som en hub, da skulle man kunne bruke en packet sniffer på den ene Workstation som er koplet opp mot Access punktet. Har den mer karakter av å fungere som en switch, så er dette kanskje ikke mulig (??).

Dette er vel kanskje ikke noe svar på hvordan dette praktiske problemet kan løses i denne ene situasjonen, men fikk i hvert fall ut i fra dette spørsmålet en ide om hvordan jeg kanskje ønsker å løse denne samme problemstillingen hjemme hos meg selv. (Har et wireless access punkt og antar at ingen er på den, men man vet jo egentlig ikke.)

Dersom man setter opp en Linux firewall mellom ADSL oppkoplingen og Accesspunktet, da vil man kunne følge med og monitore all trafikk gjennom Linux boksen. (Iptraf og Ethereal). Man vil vel også kunne bruke en PC til slik monitoring, men det blir da stadig vekk en ekstra PC.

Mon det er noen som har et enklere og mer praktisk forslag ??
Avatar billede langbein Nybegynder
01. december 2004 - 23:02 #3
en PC .. dvs alternativt en Windows XP el lign til trafikkmonitoring.
Avatar billede bleze Nybegynder
01. december 2004 - 23:34 #4
det tilrådes at ændre krypterings kode meget ofte... vælg også WPA istedet for WEP hvis muligt. det er meget sværre at bryde. WEP kan tage så lidt som et par minutter hvis personen snapper meget data fra luften samt er heldig.

normalt er der en side i webconfig af accesspoint hvor du kan se MAC adr på udstyret der er sluttet til. der kan du hurtigt se adr på det/de netkort som ikke er dine. Ofte har man også mulighed for at låse for adgang så kun de MAC adr som du vælger har adgang.

Håber dette giver dig noget inspiration til at få lukket evt misbrug.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
02. december 2004 - 08:24 #5
Jeg har Linksys AP
Avatar billede bleze Nybegynder
02. december 2004 - 21:08 #6
jim, der er flere modeller men mit svar består selv om det er linksys (har jeg selv haft nemlig)
Avatar billede langbein Nybegynder
03. december 2004 - 02:41 #7
"normalt er der en side i webconfig af accesspoint hvor du kan se MAC adr på udstyret der er sluttet til."

på min som er en enkel og rimelig Belkin modell så er ikke dette mulig. Sjekket det nå fordi jeg ville synes det var en god ide om det var mulig.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
07. december 2004 - 09:40 #8
Det ser ikke ud til nogen er connected! Men den blinker altså hele tiden!
Avatar billede bleze Nybegynder
07. december 2004 - 20:32 #9
hvis den står til at broadcaste SSID så vil den blinke hele tiden
Avatar billede toontech Nybegynder
08. december 2004 - 23:36 #10
Hvorfor ikke bare kigge i logfilen på Linksys, det er da det nemmeste!