Avatar billede whpsnp Nybegynder
26. november 2004 - 11:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedskopi fra 7250i til 6230

For kort tid siden solgle jeg min telefon, en Nokia 7250i, for at købe en Nokia 6230.
Inden jeg skilte mig af med den gamle lavede jeg en sikkerhedskopi af de data, der lå i den. Jeg regnede med at der ikke ville være problemer med at lægge kontakter osv. tilbage i den nye telefon.
Dette er imidlertid IKKE tilfældet. Min Nokia 6230 kan ikke se de data, som er taget fra den gamle 7250i.
Findes der en måde, hvorpå man kan læse kontaktinfo fra den fil, der ligger i min pc, eller er de fleste af mine kontakter for evigt tabt?
Avatar billede screem_brille Novice
26. november 2004 - 12:51 #1
Hvilket program har du benyttet ? normalt er der ingen problemer med at opgradere vha pc suite
Avatar billede whpsnp Nybegynder
26. november 2004 - 13:12 #2
Jeg brugte PC suite. Tror det var version 5.16 jeg havde til n7250i. Det er version 6.1 til n6230.
Jeg troede heller ikke det ville være et problem.
Avatar billede screem_brille Novice
26. november 2004 - 18:15 #3
Det er det heller ikke, filer som er gemt med content copier burde kunne ligges ind i hvilken som helst nokia som understøttes af pc suite.
Avatar billede whpsnp Nybegynder
26. november 2004 - 18:55 #4
Filen, der indeholder kontaktinfo har formatet .ncc - jeg har prøvet bare at smide den over i telefonen via infrarød, men filformatet understøttes ikke af telefonen. Det er da under al kritik...
Avatar billede screem_brille Novice
27. november 2004 - 00:27 #5
Det er ikke under al kritik, jeg har brugt pc suite i adskillige år, både professeionelt (som tekniker på på mobil telefone værksted), og som privat, aldrig har jeg ioplevet problem (jo med at connecte med kabel på 6210/6310), det du ksla gøre er at åbne content copier, angive hvor filerne ligger og derefter ligger den de gamle data ind i din telefon.
Avatar billede whpsnp Nybegynder
03. december 2004 - 13:40 #6
Jeg har prøvet at lave back-up af den nye telefon for at sammenligne. De filer man får ud af det har simpelthen et helt andet efternavn. Jeg har prøvet at omdøbe en kopi af de gamle filer. Lige lidt hjælper det.
Jeg ved godt hvordan man bruger content copier, men det nytter jo ikke noget når den nye telefon ikke kan læse formatet fra den gamle.
Så hvis det ikke er under al kritik...?
Avatar billede whpsnp Nybegynder
03. december 2004 - 13:41 #7
Lukket...
Avatar billede whpsnp Nybegynder
13. december 2004 - 15:16 #8
Jeg har fundet ud af, at de to versioner af PC suite laver forskellige filformater under back-up. Den nyere version kan ikke læse filerne fra den gamle version.
Hvorfor de har lavet en version, som ikke er bagudkompatibel begriber jeg ikke.