Avatar billede fdata Forsker
26. november 2004 - 11:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"Denne post er blevet ændret af en anden bruger"

På en SQl 2000 nyinstallation dukker beskeden "Denne post er blevet ændret af en anden bruger, efter du begyndte at redigere den ..." (efterfulgt af en historie om udklipsholderen), når vi prøver at rette en post.

Der er garanteret ikke andre brugere inde på den tabel, så det virker lidt spooky.

Er der nogen, der kender forklaringen (og løsningen)?
Avatar billede fdata Forsker
26. november 2004 - 11:53 #1
Microsoft bug.
Fandt forklaring på web.
Avatar billede clausgold Nybegynder
26. november 2004 - 21:07 #2
Hvor ??
Jeg har samme problem
Avatar billede fdata Forsker
27. november 2004 - 21:31 #3
Der er 100-vis af artikler om problemet på web (søg på "This record has been changed" og SQL) som cirkler om brugen af bit-felter, diverse sikkerhedsaspekter og mere filosofiske emner; men løsningen på problemet er tilsyneladende helt enkel:
Tilføj et Timestamp felt. That's it. Kort og godt. Så spiller det igen.