Avatar billede leif Seniormester
25. november 2004 - 17:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mail routing

Hej,

Har sat en ekstra Domino server op i vores park så jeg har som følger:
server1/ou/org (Kører pt. R5.0.12)
server2/ou/org (Kører R6.5.3)

Mit problem er at jeg skal route udgående mail fra server2 til server1 som så router dem videre til vores smtp/org server som vil sørge for at de sendes ! Jeg kan ikke få lov til at sende direkte fra server2 til smtp/org af flere årsager !

Mit problem er at jeg kom til at sætte op at den skulle sende til smtp/org men den er ikke authorized på denne server så den kan ikke levere mailen ! Men den bliver ved med at prøve !

Men nu har jeg slået tilbage at den íkke skal, men nu kan jeg ikke engang få en fejlmeddelse at den ikke kan sende emailen fordi den ikke kan finde route til domænet ! Jeg kan fint sende mellem server1 og server2, men lige så snart server2 skal sende en mail som skal ud af huset kan den ikke det !

Er der en som har en god idé til hvad der kan være gået galt ?

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
25. november 2004 - 20:18 #1
Er der tale om Notes mail eller SMTP-mail?
Hvis det er SMTP-mail, så kan du oprette et Configuration Doc til Server2 hvori du angiver at alt SMTP-mail skal relayes til server1.ou.org.dk (eller ip nummeret på server1).
Hvis det er Notes mail, så kan der eksperimenteres med Connection docs.
Avatar billede leif Seniormester
25. november 2004 - 21:03 #2
Du mener ar jeg skal lave en Foreign SMTP Domain med *.* should be routed to server1 og ikke til smtp ?
Avatar billede leif Seniormester
25. november 2004 - 21:06 #3
Ja, vi snakker Internet mail (SMTP mail) og ikke Notes mail ! Notes mail kan jeg sende internt i /ou/org men jeg kan ikke sende til ou1/org som ligger på andre servere uden for min serverpark ! Alt virker som det skal fra server1, det er kun server2 der er problemet !
Avatar billede leif Seniormester
10. december 2004 - 23:36 #4
Der var noget grams i vores configuration ! Fik en ekspert til at kigge på det !