Avatar billede cogitans Nybegynder
25. november 2004 - 15:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kode til minicomputer

Hvad hedder koden til PDA/IPAQ/PALM (er de 2 typer det samme?), og hvor kan man finde sådan nogle eksempler/toturials?
Avatar billede Spotgun Seniormester
25. november 2004 - 16:16 #1
PDA er blot en betegnelse for håndholdte pc'er.

Og iPaq er ikke det samme som en Palm, hvis du ser på operativsystem og udvikling til dem.
Avatar billede cogitans Nybegynder
25. november 2004 - 16:39 #2
Hvilken type er så den mest udbredte, og hvad hedder koden til den type?
Avatar billede alleykat Nybegynder
03. december 2004 - 16:30 #3
Jeg tror den mest udbredte type i Danmark er PocketPC - du kan læse mere om de forskellige modeller på f.eks. www.pocketfreak.dk

Du kan finde folk der sværger til både Palm (som nok er de mest kalender/notesblok-orienterede, og da deres typer har været på markedet længst er det nok også dem med størst erfaring på området), PocketPC (det er lomme-Windows, og nok den type med flest tilgængelige programmer - og det mest tilgængelige/almindeligt kendte system) samt Symbian-maskiner (som enhver Linux-nørd nok vil sværge til - Ericsson, Motorola). Alle 3 systemer har fordele og ulemper, og både PocketPC og Symbian-modellerne findes også i mobiltelefon-udgaver.

Link til Palm-anmeldelse: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=443
Link til Symbian-'reklame' (Nokia):  http://www.nokia.dk/phones/technologies/symbian.php
Link til PocketPC-anmeldelse: http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/aximx50v/aximx50v.html