Avatar billede wyxz Nybegynder
20. november 2004 - 06:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Firewallen slår fra af sig selv??

Jeg har Windows XP Home med SP2 og benytter den indbyggede firewall.

Jeg får jævnligt en advarsel fra "sikkerhedscenteret" om at firewallen er slået fra.
Jeg slår den så til igen, og så kan der gå lidt tid, så får jeg samme melding igen, og historien kan begynde forfra.

Hva Sørensen er der lige gået galt??
Skal jeg installere SP2 igen?

Lars E
Avatar billede boxer Nybegynder
20. november 2004 - 08:00 #1
Har du også en anden firewall installeret? Der må kun være 1 Firewall der kører - eller kan de konflikte.
Avatar billede wyxz Nybegynder
20. november 2004 - 08:03 #2
Jeg har kun den ene.

Droppede Zonealarm da Sp2 blev installeret

Lars E
Avatar billede boxer Nybegynder
20. november 2004 - 08:07 #3
Har du tjekket for virus med et opdateret virusprogram?
Avatar billede wyxz Nybegynder
20. november 2004 - 08:12 #4
Ja det har jeg

Bruger Norton, og har checket med denne

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

i fejlsikret tilstand

Lars E
Avatar billede boxer Nybegynder
20. november 2004 - 08:33 #5
Okay. Jeg ved ikke om der kan være gået noget galt under installation af SP2. Men lad spørgsmålet stå åbent - Der kommer nok en forbi der har mere forstand på det.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. november 2004 - 10:35 #6
... og du er sikker på at der ikke er rester af 'Zonealarm' tilbage ?
Evt. check med denne:
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559
og/eller
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
(Opretter [startUp] i kontrolpanel - fraklik 'mistænkelige'/unødvendige elementer)
Avatar billede wyxz Nybegynder
20. november 2004 - 13:01 #7
Jeg kan da godt lige prøve mig lidt frem de 2 værktøjer.
Ellers er det jo et gode ting bare at ha ved hånden til en anden gang.

Lige nu er jeg ved at fjerne SP2
Så kører jeg værktøjerne, og derefter installerer jeg SP2 igen.
Har fået den på en cd. :)

Skriver igen når det hele er afprøvet

Lars E
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. november 2004 - 13:17 #8
PS: Du bør nok ikke have netværksstikket tilsluttet under SP(1/2) instalation - bare for at være sikker...

Jo - det er 2 nyttige tools - rart at ha' princippet...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. november 2004 - 13:40 #9
Majsmarkens teori om at der kan være rester af zonealarm der driller, kan være rigtig. Du kan finde noget om fjernelse af disse her http://www.donhoover.net/ og her http://www.outpostfirewall.com/forum/showthread.php?t=7187
Avatar billede wyxz Nybegynder
20. november 2004 - 15:56 #10
Ja den med netstikket bruger jeg hver gang. UD med det

Men det gik sådan at jeg blev lidt sur på det hele....:o)

Maskinen har ikke kørt så godt efter jeg formatterede sidste gang, så jeg besluttede simpelthen at formatere hele drevet igen, efter at forsøgt mig med det ovenstående.

Kan ikke anbefale af afinstallere SP2 for bare at installere den igen.
Så begynder det hele da først at opføre sig underligt. Alle ting hænger simpelthen for meget sammen med SP2.

Nu er jeg oppe igen, og det lader til at jeg har fået fred......
Ikke flere fejlmeldinger fra firewallen.

Tak for supporten.

Point til majsmarken.

Lars E
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. november 2004 - 17:00 #11
Njaaaa - du løste det jo selv på en måde...
SP2 !?!
Husk korrekte driver(set) og de sidste WindowsUpdate...

Og så ka' nævnte tools [20/11-2004 10:35:06] jo være handy..