Avatar billede eerikk Nybegynder
12. november 2004 - 00:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Noget galt med denne hardware-konfiguration?

Jeg vil meget gerne have input til nedenstående...
Jeg er især i tvivl om den er "virkelig lydløs" og om Ram-typen hiver det ned. Ulemper ved de forskellige hw-items eller deres kombination vil jeg også meget gerne høre om :o)

Bundkort: ASUS P5P800 I865PE S775 AGP8X
Processor: INTEL P4-530 3,0/800GHz S775
Køler: Zalman CNPS 7000BCU (m. tilh. socket)
Grafikkort: CLUB3D GF FX5700LE 128MB TV 8X
RAM: 512 MB DDR PC266
Strømforsyning: 340W
Lydkort: SB auidy Platinum ex. (skal lave musik på den)
Harddisk/DVD-drev: Whatever...

-Erik
Avatar billede jannhomm Nybegynder
12. november 2004 - 13:03 #1
Hej Erik

- hæ hæ lydløs er ikke noget Intel har tænkt på, ved udviklingen af socket 775 ... har selv en INTEL P4-530 3,0/800GHz S775 på et ASUS p5gdc bundkort - og den larmer rigtig meget. Så jeg har købt Zalman Watercooling sys. til 1500 kr samt socket modul til 775 + vandkøling til 16 pci-express grafikkort. Dette er en total lydløs oplevelse men desværre også en 1800 kr dyr investering.

Har ikke lige undersøgt dit bundkort nærmere, men vil tro det også understøtter DDR2 ram - som kører fint med 600 mhz på min. Det vil være en stor forbedring af systemet hvis du udskiftede rammen. - også hvis du ønsker overclocking. Jeg har presset mit system op til 3,8 ghz 1000 FSB og 733 hmz på min ram.

Husk din processor skal gerne ligge på ca. 35 grader, min var i starten oppe på 55-60 grader, fordi processoren ikke var smurt med nok "varmecremen".

/ Jann
Avatar billede jannhomm Nybegynder
12. november 2004 - 13:05 #2
Ps. det skal lige siges at min CPU kun ligger på 40 grader efter 5 timer med vandkøling. -
Avatar billede jannhomm Nybegynder
12. november 2004 - 13:05 #3
- ved overclocking...
:-)
Avatar billede eerikk Nybegynder
05. december 2004 - 10:54 #4
ok tak