Avatar billede paletski Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærmen er latterlig

I onsdags fik jeg leveret min Dell Inspiron 8600 (Multimedia, kaldet) med 15,4" UltraSharp WSXGA+ (1680x1050) skærm og 128MB ATI Mobility Radeon 9600 PRO TURBO grafikkort. Det er en Pentium M 1,6 GHz processor. Fredag lånte jeg så et spil af en ven for at spille lidt på den. Nu sker der så det, at efter at have spillet lidt tid, begynder der at komme vildt mange streger i grafikken og lidt efter fucker den totalt up og bliver bare til små firkanter på ca ½ x ½ cm og jeg kan ikke se, hvad der står på skærmen. Kan med lidt held få gemt spillet og lukket ned for det. Når så jeg kommer ud på skrivebordet i Windows igen, er det stadig helt galt med de små firkanter og kan kun lige få lukket ned for systemet på den rigtige måde. Det er mest gætteri efter, hvor ikonerne er. Har lagt mærke til, at det sker hyppigst, når jeg er i spillet og forlader det et stykke tid. Altså er inde i spillet, men holder pause. Når jeg spiller kontinuerligt, sker det ikke så tit, men det sker dog alligevel. Når dette så sker, kan det nogle blive "kureret" ved at genstarte, men tit er der også stadig striber, når jeg genstarter og jeg må så lukke systemet ned og vente lidt, inden jeg tænder igen, hvor det så virker. Indtil næste gang. Jeg ved godt, at en bærbar ikke er det rette valg, hvis en PC er købt til at spille, men det kan da ikke være rigtigt, at med det hardware, at den fucker up hver gang. Hvad kan der være galt? Nogen, der har noget forslag til, hvad det kan være? Håber meget på hjælp, da det er vildt irriterende med en sprit-ny computer.
På forhånd tak!
Avatar billede fido82 Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:33 #1
Det er din grafikchip der bliver for varm.
Send den tilbage til rep!
Avatar billede paletski Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:37 #2
Igår, da jeg spillede, blev den også herre-varm nedenunder.
Avatar billede paletski Nybegynder
30. oktober 2004 - 18:06 #3
fido: du er sikker på, at det er det, der er galt? Det kan ikke være andet? Satme bittert!
Avatar billede fido82 Nybegynder
31. oktober 2004 - 11:55 #4
det er jeg ret sikker på!