Avatar billede kodak Mester
29. oktober 2004 - 19:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

styr min pc med nokia'en 6230

jeg er en lykelig indehaver af en Nokia 6230 men vil gerne kunne læne mig til bage og stadig bruge min computer derfor søger jeg nu et program hvor ledes jeg kan styre min mus med mobilen.

En af mine venner har fundet et program der styre musen med en Sony E...

Kan en hjælpe mig med at pinde et program til mig der kan dette?
Avatar billede ahave Nybegynder
29. oktober 2004 - 19:35 #1
Puppetmaster er din ven. Det er et fantastisk program. http://www.lim.com.au/PuppetMaster/
Avatar billede kodak Mester
30. oktober 2004 - 00:54 #2
Undskyld men kan ikke på det til at virke kan du ikke prøve at vejlede mig lidt?
Avatar billede ahave Nybegynder
30. oktober 2004 - 18:47 #3
Har du fulgt vejledningen til nokia 6230 på siden??
Avatar billede kodak Mester
30. oktober 2004 - 22:13 #4
ja så vidt muligt

der var et trin jeg forstod at man skulle spring over,
og er ikke ekstrem god til engelsk
Avatar billede ahave Nybegynder
30. oktober 2004 - 23:18 #5
Hvor er du gået i stå har du overført programmet til telefonen??? Er det indstillingen af selve programmet du er gået kold i???
Avatar billede kodak Mester
31. oktober 2004 - 12:20 #6
Jar filen er ovre på telefonen. Men jeg er ikke sikker på at com portene aflæses son de skal.
Avatar billede ahave Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:52 #7
Du skal først og fremmest finde den rigtige com port i preferences. Du kan prøve dig frem, eller følge vejledningen til nokia6230 på siden. Så skal du vælge java server, hvis du vil bruge java og ikke gprs, og det vil du, medmindre du vil kunne fjernbetjene din computer fra et andet sted. Bruger du kabel eller bluetooth??
Avatar billede kodak Mester
31. oktober 2004 - 23:45 #8
jeg bruger bluetooth og er ikke skide god til engelsk men har prøvet alle com portene og den kan ikke finde noget på nogen af dem.
Avatar billede ahave Nybegynder
01. november 2004 - 15:31 #9
Du skal finde ud af hvilken com port din telefon skal tale til, det kan du finde ud af ved at kigge på vejledningen til 6230 på siden. Min bruger feks. widcomm drivere på com3. Det indstiller du i preferences, starter programmet i telefonen og lader den søge, puppetmaster skal være startet på computeren. Så skulle din computer gerne dukke op. Det kan ske at den ikke gør, hvis du har sat computeren til ikke at være synlig i bluetooth.
Avatar billede kodak Mester
01. november 2004 - 17:32 #10
min bluetooth viser at jeg har COM10 Udgående 6230'COM 1' - COM7 Indgående 6230 - COM8 Indgående 6230 - COM9 Udgående 6230'Nokia PC Suite'

Kan du med dette sige hvilken port jeg skal bruge?
Avatar billede ahave Nybegynder
01. november 2004 - 17:34 #11
Så skal du sikkert bruge com7 eller com8
Avatar billede kodak Mester
01. november 2004 - 17:42 #12
så har jeg prøvet at smide både COM7 og COM8 men mobilen finder ikke puppetmaster
Avatar billede kodak Mester
01. november 2004 - 19:52 #13
jeg fik det til at virke men den siger at det kun er en demo
Avatar billede kodak Mester
01. november 2004 - 19:53 #14
hved du foresten om der findes et til Nokia 6100
Avatar billede kodak Mester
02. november 2004 - 11:57 #15
okay jeg har fået det at virke men den skriver at mediaplayer ikke er instaleret hvordan gør jeg det????
Avatar billede kodak Mester
02. november 2004 - 12:49 #16
Nå men jeg siger tak for hjælpen jeg har fået det til at virke tak for det.
Men inden du får pointne vil jeg lige høre om det også virker til Nokia 6100??
Avatar billede ahave Nybegynder
03. november 2004 - 18:50 #17
Aner det ikke, må jeg sige. Der er ikke rigtig nogen information på siden om dette. Jeg ved at en 6230 er en nokia serie 40 telefon, så andre af samme serie burde virke. Men jeg aner ikke om 6100 er en serie 40. Et hurtigt kig på mobildebat, afslører at 6100 er en serie 40, så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke!!
Avatar billede ahave Nybegynder
03. november 2004 - 23:34 #18
Takker for point, håber du får mange gode timer med programmet.
Avatar billede kodak Mester
15. november 2004 - 15:47 #19
jeg så at der også var en Sony E
er det muligt at få programmet til at virke med Sony E T630